امور زیربناییتعاون و اشتغال

جوابیه تاپیکو به گزارش دیروز خبرگزاری مهر

هلدینگ تاپیکو در واکنش به گزارش دیروز خبرگزاری مهر، جوابیه ای را به دفتر خبرگزاری ارسال کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، در پی انتشار گزارشی با عنوان « ۱۳ مدیر دوشغله هلدینگ تاپیکو چه کسانی هستند؟ /اولین آزمون فسادستیزی وزیر»، روابط عمومی هلدینگ تاپیگو جوابیه ای به این شرح به خبرگزاری مهر ارسال کرده است که متن کامل آن از نظرتان می گذرد: 

جناب آقای دکتر عسگری

مدیر مسئول محترم خبرگزاری مهر

با سلام

احتراما در پی انتشار گزارشی با عنوان «۱۳ مدیر دوشغله هلدینگ تاپیکو چه کسانی هستند؟ /اولین آزمون فسادستیزی وزیر» که در تاریخ ۲۰ آبانماه ۹۷ در آن رسانه محترم منتشر شده است، جهت آگاهی افکار عمومی، جلوگیری از ترویج یاس و ناامیدی در جامعه و نیز به جهت دفاع از مدیران شایسته، متخصص و پر تلاش تاپیکو مطالبی به شرح ذیل بیان می‌گردد .

مقتضی است وفق  قانون مطبوعات در خصوص انتشار بدون حذف و اضافه این مطلب از ساعت ۱۰ صبح تا پایان وقت اداری در صفحه اول و در تیتر دو آن خبرگزاری دستور اقدام صادر گردد :

بر اساس تبصره ۲ قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۳۷۳/۱۰/۱۱ مجلس محترم شورای اسلامی، عضویت در هیات مدیره بصورت غیر موظف (یعنی فقط حضور در جلسات ماهانه هیات مدیره) شغل محسوب نمی‌شود.

فرآیند انتصاب اعضای هیات مدیره در شرکت‌های زیر مجموعه تاپیکو از جمله نفرات مورد اشاره عبارت است از:

اخذ مدارک (هویتی، تحصیلی، تجربی) و مصاحبه حضوری با مدیرعامل یا اعضای هیأت مدیره تاپیکو (با اولویت انتخاب و ارتقای نفرات شایسته از درون سازمان)

تعیین امتیاز و معرفی به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و مصاحبه حضوری در کمیته انتصابات شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی

استعلام و اخذ تأئیدیه از مراجعه ذیصلاح

استعفا از هیات مدیره شرکت قبلی (در صورت عضویت) بر اساس ماده۲۴۱ اصلاحیه قانون تجارت و صدور حکم جدید

تمام اطلاعات شرکت‌های بورسی و غیر بورسی زیر مجموعه تاپیکو از جمله اسامی اعضای هیات مدیره (مندرج در صورت‌های مالی) از سنوات قبل در سامانه اطلاع‌رسانی ناشران بورسی (سامانه کدال به آدرس  www.codal.ir ) بصورت کاملا شفاف موجود و برای همگان قابل رویت است.

  میانگین سنی نفرات مورد اشاره در گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی که در حال حاضر عضو هیأت مدیره شرکت‌های زیر مجموعه تاپیکو هستند، کمتر از ۴۰ سال و  منطبق بر سیاست جوانگرایی، تخصص و استفاده از نیروهای کارآمد می‌باشد.

بر اساس ماده ۸۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم مقررات مالی دولت در نهادهای عمومی غیر دولتی پرداخت هرگونه پاداش به اعضای هیات مدیره ممنوع می‌باشد و این امر مهم در تاپیکو به عنوان زیرمجموعه یک نهاد عمومی غیر دولتی، از سال ۱۳۹۴ تحت پایش مستمر نهادهای نظارتی از جمله سازمان محترم بازرسی کل کشور می‌باشد.

در دوران جابجایی مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه، یکی از راهکارها گماردن یکی از معاونین یا مدیران هلدینگ بصورت موقت (با حفظ سمت و تا زمان انتصاب مدیر عامل جدید) بدون دریافت هرگونه وجه اضافه یا حقوق از شرکت مذکور می‌باشد.

هیچ‌یک از اعضای غیر موظف هیأت مدیره مورد اشاره در گزارش، هیچگونه وابستگی نسبی یا سببی با مقامات سیاسی کشور ندارند و نسبت‌های اعلام شده صرفا گمانه‌زنی نگارنده به واسطه تشابه اسمی می‌باشد.

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید

شرمنده ره‌ روی که عمل بر مجاز کرد

خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند

روابط عمومی تاپیکو

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا