بانکبانک و بیمه

حفظ خدمات بانک توسعه صادرات در شرایط جدید از اولویت های بانک است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر حمایت از صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم گفت : حفظ خدمات بانک توسعه صادرات ایران در شرایط جدید از اولویت های بانک است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر حمایت از صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم گفت : حفظ خدمات بانک توسعه صادرات ایران در شرایط جدید از اولویت های بانک است.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان منتخب در صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: به سه ضلع بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات، و سازمان توسعه تجارت باید صندوق توسعه ملی را نیز به عنوان یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه صادرات کشور اضافه کنیم.
وی با اشاره به لزوم همکاری و هم افزایی نهادهای یادشده در شرایط فعلی بیش از گذشته خواستار تقویت نقش صندوق توسعه ملی در حمایت از صادرات شد و گفت: نباید به بهانه کمبود داخلی جلوی صادرات را گرفت چرا که به اعتبار و برند صادرات ایران لطمه می خورد.
دکتر صالح آبادی گفت: در شرایط کنونی باید همه نهادهای متولی صادرات کمک کنند صادرات غیرنفتی کشور رونق گیرد.
صالح آبادی گفت: صادرات غیرنفتی یکی از مزیت های ایران است و با ۴٠میلیارد دلار صادرات غیرنفتی، کشور با مشکلی مواجه نخواهد شد؛ البته وارداتی که منجر به صادرات می شود نیز باید مورد حمایت واقع شود.
مدیرعامل بانک عامل حوزه صادرات خاطرنشان کرد: در جلساتی با صادرکنندگان در استان های مختلف حضور یافته و از نزدیک با صادرکنندگان دیدار کرده ایم؛ البته بر این باور هستیم که تعاملات خود را با مشتری بیشتر کرده و حفظ سطح خدمات بانک در شرایط جدید نیز در دستور کار است.
صالح آبادی گفت: در سال های اخیر با تعامل با بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، خطوط اعتباری دریافت کردیم و در جذب منابع موفق بودیم؛ همواره تلاش داشته ایم که هیچ تقاضایی به خاطر محدودیت منابع بی پاسخ نماند.
صالح آبادی با اشاره به مشکلات کشورهایی که صرفا متکی به صادرات نفت هستند، اظهار داشت: در حالیکه ارزآوری کشور در بخش نفت تحت تاثیر تحریم ها و فشارهای بین المللی است، لازم است به ظرفیت ارزآوری صادرات غیر نفتی توجه ویژه شود و این یک وجه تمایز با کشورهای است که درآمد آنها اتکای صرف به نفت دارد.
صالح آبادی به موضوع افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه با افزایش نرخ ارز ، قیمت تمام شده در بخش تولید افزایش می یابد لذا همکاریهای لازم بین بانک و صادرکننده مد نظرمان است.
وی درخصوص همکاری بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات گفت: رابطه بانک با صندوق ضمانت صادرات ایران بسیار مطلوب است و بیش از ۵٠درصد پرتفوی صندوق ضمانت صادرات از بانک توسعه صادرات است و امیدواریم این شرایط همچنان ادامه یابد.
لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران و خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت همکاری سازنده بین صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات نسبت به رضایت صادرکنندگان از عملکرد این دو نهاد صادراتی ابراز خشنودی کردند.
سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات نیز در این مراسم ضمن اشاره به همکاری مثبت و موثر این صندوق با بانک توسعه صادرات از تخصیص جایزه عدم خسارت برای مشتریانی که از بیمه صندوق استفاده می کنند، خبر داد و گفت: وظیفه اصلی صندوق صدور بیمه نامه برای پوشش ریسک های خارج از کشور است که می تواند به مثابه یک سپر اقتصادی قابل اتکا، عمل کند.
همچنین مرتضی سلطانی مدیر عامل مجموعه زر ماکارون و سید مطفر عبدالله مدیر عامل روژین تاک نیز در این نشست با اشاره به تعامل خوب صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات با صادرکنندگان، از این دو مجموعه قدردانی کردند.
در پایان این مراسم از صادرکنندگان منتخب و مدعو با اهدای لوح تقدیر ، قدردانی شد.

از طريق
احمد گردان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا