بانک و بیمهطلا و ارز

اونس جهانی در مسیر کاهش بیشتر قیمت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا ثابت بود اما به دلیل دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا و رشد ارزش دلار، در معرض فشارهای کاهشی ماند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۰۹.۵۷ دلار ایستاد.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۱۱.۷ دلار معامله شد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات شرکت OANDA، نرخهای بهره بالاتر آمریکا و رشد ارزش دلار، زنگ خطری برای سرمایه گذاران طلا است. تقاضای چندانی برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن وجود ندارد و شاخصهای اقتصادی آمریکا از ادامه روند افزایش نرخهای بهره این کشور حکایت دارند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۱ درصد رشد کرد. دلار آمریکا رشد هفته گذشته را دنبال کرد و به بالاترین رکورد در ۱۶ ماه گذشته صعود کرد.

نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و تقاضا برای طلا که بازدهی ندارد را کم‌تر می‌کند. بانک مرکزی آمریکا امسال سه دور نرخ‌های بهره را افزایش داده و با توجه به رشد تورم و رشد مطلوب اشتغالزایی، انتظار می‌رود در نشست دسامبر خود، بار دیگر نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

طلا پس از این که سرمایه‌گذاران در واکنش به جنگ تجاری آمریکا و چین، متقاضی خرید دلار شدند، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری حمایت در سطح ۱۲۰۱ دلار را امتحان می‌کند و اگر به پایین سطح مذکور سقوط کند، احتمالا تا مرز ۱۱۹۲ دلار عقب‌نشینی خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۴.۱۵ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۵۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییری نداشت و ۱۱۱۶.۵۰ دلار معامله شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا