بورسبورس اوراق

بازار سهام تمام قد سبز شد

معاملات امروز بورس تهران در حالی آغاز شد که بسیاری از صفوف عرضه در مرحله پیش تقاضا به سمت تقاضا کشیده شد. به این ترتیب تقاضای خرید سهام توانست بر بازار غلبه کند و شاخص کل با رشد بیش از هزار واحدی به کار خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دماسنج بازار سهام امروز شاهد رشد هزار و ۵۴۳واحدی بود تا به سطح ۱۸۲هزار و ۲۱۱ واحد برسد. شاخص هم وزن نیز امروز بیش از ۳۰۰ واحد صعود کرد و در سطح ۲۸هزار و ۴۸۲ واحدی به کار خود پایان داد.

آیفکس نیز امروز روندی صعودی داشت. شاخص فرابورس در جریان معاملات امروز بیش از ۲۵ واحد رشد کرد و در یک قدمی کانال ۲هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید. در بورس تهران ارزش معاملات حدود ۷۶۰ میلیارد تومان ثبت شد. حجم معاملات نیز ۲میلیارد و ۴۶۲ میلیون سهم رقم خورد.

در بررسی روند کلی بازار، توجه ویژه سهامداران به نمادهای گروه های بانکی همچنان ادامه دارد. بسیاری از شرکت های این گروه این روزها در حال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هستند ، از سوی دیگر تعیین نرخ تسعیر ارز از مهمترین دلایل اقبال سهامداران به این گروه است.

از سوی دیگر خودرویی ها نیز این روزها با رشد تقاضا از سوی سهامداران همراه شده اند. زمزمه های رشد قیمت خودرو این روزها در حالی در بسیاری از محافل شنیده می شود، که تاکنون هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است. اتکا به چنین شایعاتی از نگاه بسیاری از کارشناسان چندان خوشایند نیست، زیرا میتواند تحلیل های سهامداران را از روند بنیادی منحرف کند.

امروز حقوقی ها بار با رویکرد حمایتی وارد بازار شدند. بر همین اساس خالص تغییر مالکیت بورس تهران به حدود ۷ میلیارد تومان و از سوی حقیقی به حقوقی ثبت شد.

حمایت بازیگران بزرگ بازار عمدتا از نمادهای بزرگ بازار بود. در همین زمینه “تاپیکو” امروز بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشت. نفت و گاز و پتروشیمی تامین در معاملات روز جاری با خرید حدود ۲۰ میلیون سهمی حقوقی ها همراه بود.

بعد از “تاپیکو” نمادهای “فولاد”،”فملی” و “فارس” بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند.

در آن سمت حقیقی ها بیشترین خرید را در نمادهای خودرویی داشتند و بعد از آن در گروه های دستگاه های برقی و لاستیک و پلاستیک تحرک ویژه ای داشتند.

این گزارش ادامه دارد…

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا