بورسفرابورس

بازگشت شاخص کل به مدار صعود در میانه هفته

رشد ۲۵ واحدی شاخص کل و دادوستد ۶۷۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال، نتیجه مبادلات فرابورس ایران در میانه هفته چهارم آبان‌ماه بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس که هفته جاری را با روند نزولی آغاز کرده بود امروز بیست‌ویکم آبان‌ماه توانست با حدود یک و نیم درصد رشد بر روی عدد ۱۹۸۶ واحدی قرار بگیرد که این صعود تحت تاثیر حمایت ۸ و ۴ واحدی از جانب نمادهای «ذوب» و «مارون» بود.

افزون بر این نمادهای «هرمز»، «شراز»، «سمگا»، «زاگرس» و «خراسان» هر کدام بیش از یک واحد اثر مثبت بر آیفکس گذاشتند. نمادهای مارون، زاگرس و شراز در حالی امروز از شاخص کل حمایت کردند که روز گذشته جزو نمادهایی بودند که بیشترین نقش منفی را در افت این نماگر ایفا کردند.

ترین‌های فرابورس در میانه هفته

نماد «شبصیر» متعلق به شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر که بازار دوم فرابورس به تازگی میزبان عرضه اولیه بخشی از سهام آن بود در روز جاری با ۴.۹۹ درصد افزایش قیمت در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت در میان نمادهای فرابورسی ایستاد.

در سمت مقابل نماد «افرا» متعلق به شرکت افرانت که در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن قرار دارد متحمل بیشترین افت قیمت در روز جاری شد. بعد از آن نماد «فولای» شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد بیشترین کاهش قیمتی را نسبت به سایر نمادها تجربه کرد.

آمار مبادلات سهام و اوراق در فرابورس

نگاهی به معاملات فرابورس ایران به تفکیک بازارها در روز جاری نشان می‌دهد که معامله‌گران در بازار اول، ۸۴ میلیون سهم به ارزش ۳۲۲ میلیارد ریال و در بازار دوم ۱۴۷ میلیون سهم به ارزش ۷۴۴ میلیارد ریال را دست به دست کرده‌اند.

در تابلوهای «الف»، «ب» و «ج» بازار پایه نیز مبادله ۴۳۲ میلیون سهم به ارزش مبادلاتی ۸۱۹ میلیارد ریال ثبت شد که تابلو «پایه ب» بیشترین حجم و ارزش دادوستدی را در این بازار به خود اختصاص داد.

در سمت دیگر بازار، خریداران و فروشندگان اوراق اعم از اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله یا همان ETF به مبادله ۱۴ میلیون ورقه در ۷ هزار و ۷۸۳ نوبت دادوستدی اقدام کردند که ارزش این مبادلات بر یک هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال افزون شد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا