بانک و بیمهطلا و ارز

افزایش نرخ ارز فرصتی برای تولید داخلی

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: مباحث ارزی هرچند مشکلاتی در جای خود برای تولید کنندگان و دیگر اقشار جامعه فراهم کرده ولی به عنوان یک فرصت مناسب برای تولید کنندگان داخلی نیز محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  مهرداد لاهوتی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: همیشه در بحث حمایت از تولید داخلی موضوع قاچاق و واردات بی رویه به عنوان دو عارضه و آسیب جدی در کشور مطرح بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: وجود حجم بالای قاچاق و همینطور واردات بی رویه در گذشته ضمن کاهش توان رقابتی تولید کنندگان داخلی عامل تعطیلی یا رکود بسیاری از بنگاه های اقتصادی کشور بوده است.


نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بروز اتفاقات ارزی در کشور به خودی خود نگاه به واردات و قاچاق را کاهش داده و در برابر محصولات داخلی متاثر از شرایط ارزی قدرت صادراتی و رقابت پذیری خوبی در سطح بازارهای بین المللی پیدا کرده اند.

وی افزود: افزایش نرخ ارز فرصت مغتنمی برای تقویت تولید، توسعه صادرات و اشتغال افزایی در کشور فراهم کرده بنابراین می طلبد تولید کنندگان داخلی از این فرصت به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

لاهوتی در ادامه یادآورشد: افزایش نرخ ارز همانند تحریم ها تهدیدی که می تواند به فرصت شکوفایی وتوسعه اقتصادی در کشور تبدیل شود و شکی در این قضیه نیست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا