صنعتصنعت، معدن، تجارت

صنعت لوله و پروفیل استخوان بندی صنایع کشور

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران گفت: این صنعت در حقیقت استخوان‌ بندی تمامی صنایع کشور به‌ شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیرحسین کاوه در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ گروه کالایی وابسته به صنعت لوله و پروفیل است، افزود: صنایع نفت، گاز، آب و فاضلاب، پتروشیمی، جاده و راهسازی، کشاورزی، ساختمان‌سازی، خودروسازی، روشنایی و اتصالات، مخابرات، مبلمان اداری و شهری، لوازم خانگی و بسیاری موارد دیگر بدون این صنعت راه به جایی نخواهند برد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت لوله و پروفیل فولادی در ایران ۵۰ سال سابقه دارد، اظهارداشت: این صنعت در بازه زمانی مورد نظر به خصوص در دوران پس از انقلاب از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران از وجود ۱۸۰ واحد تولیدی لوله و پروفیل اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ کارخانه عضو سندیکا و ۶۰ کارخانه دیگر به دلائل مختلف از جمله نیمه تعطیل بودن، تغییر کاربری و نظایر این عضویت ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه صنعت لوله و پروفیل فولادی جزو صنایع تکمیلی محسوب می شود، افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات خام را به محصولات با ارزش افزوده بالا تبدیل و در عین حال نقش پر رنگی در رشد اقتصادی، پویایی تولید، اشتغال افزایی، توسعه صادرات و ارزآوری در مملکت دارند.


کاوه تصریح کرد: تمامی کارخانجات پائین دستی صنعت لوله و پروفیل فولادی متعلق به بخش خصوصی و صنایع بالادستی مربوط به بخش دولتی، شبه دولتی و خصولتی هاست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: صنعت لوله و پروفیل فولادی از قدمت قابل توجهی در کشور برخوردار است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران افزود: این صنعت جزو معدود صنایع به حساب می آید که از صفر تا صد فرآیندها و فناوری های مورد استفاده در داخل بومی شده است.

وی در ادامه یادآورشد: صنعت لوله و پروفیل فولادی در ساختار اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است بنابراین ضرورت دارد دولتمردان دست فعالان این حوزه را به گرمی بفشارند و از آنان به معنای واقعی حمایت کنند.

برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا