انرژیصوت

دهن کجی عربستان به آمریکا با کاهش صادرات نفت

یک کارشناس حوزه اقتصاد انرژی گفت: درخواست عربستان مبنی بر کاهش صادرات روزانه یک میلیون بشکه ای نفت از سوی اعضای اوپک و غیر اوپک در واقع نوعی دهن کجی به آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی نرسی قربان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این اقدام عربستان در برابر فشارهای آمریکا بصورت مستقیم و غیر مستقیم در قضیه یمن و قتل خاشقچی قابل ارزیابی است.

وی اظهارداشت: عربستان با درخواست کاهش صادرات نفت از سوی کشورهای صاحب نفت می خواهد به آمریکایی ها بگوید اگر لازم باشد می توان قیمت نفت را بالاتر از این هم افزایش دهد.

همچنین بخوانید

کارشناس حوزه اقتصاد انرژی گفت: طی چند ماه گذشته کشور عربستان، روسیه، آمریکا و عراق تولید نفت خود را افزایش دادند به نحوی که سه میلیون بشکه نفت روزانه به بازار اضافه شد.

وی در ادامه افزود: این افزایش تولید بیشتر با هدف جبران قطع صادرات نفت ایران به مرحله اجرا درآمد.

نرسی قربان تصریح کرد: خوشبختانه در عمل این اقدام به رغم تمامی پیش بینی ها و اقدامات تحقق پیدا نکرد بلکه به هشت کشور مصرف کننده نفت ایران مجوز خرید به مدت شش ماه اعطا شد.

وی بیان داشت: بنابراین کشورهای نامبرده یک دفعه متوجه شدند که مقدار عرضه نفت به بازار بسیار بیشتر از چیزی که خواسته بودند.

این کارشناس حوزه اقتصاد انرژی یادآورشد: سعی و تلاش عربستان در حال حاضر اینکه جلوی افت قیمت نفت را به نحوی سد کند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا