صنعت، معدن، تجارت

کارآفرینان؛سربازان جنگ اقتصادی/لزوم پایبندی به استانداردها

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به استانداردها پایبند باشند، گفت: در شرایط تحریم ظالمانه قشر کارآفرین هستند که عرصه را برای مبارزه فراهم می‌کنند. 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نیره پیروزبخت در مراسم روز ملی کیفیت، با بیان اینکه در شرایط تحریم ظالمانه قشر کارآفرین هستند که عرصه را برای مبارزه فراهم می‌کنند، گفت: از تولیدکنندگان توقع داریم پایبند به استاندارد باشند و با تولیدات در کلاس جهانی به مصرف‌کنندگان احترام بگذارند.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: هنوز بعد گذشت سال ها مصرف‌کننده مطالبه گر نداریم و باید به این سمت حرکت کنیم که خود مصرف‌کنندگان با تقاضای کالای استاندارد تولیدکننده را وادار به ارتقای کیفیت کنند.  

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص ارتقای کیفیت اظهار داشت: مهم ترین کار طی دو سال گذشته ورود تعالی و کیفیت به مدارس است؛ البته در شرایط سیاسی و اقتصادی خاص امروز باید به مولفه‌های مهم در کیفیت توجه بیشتری کنیم و دولت‌ با سیاست گذاری در حوزه کسب و کار، فراهم‌سازی فضای رقابت سالم، حذف رانت، اهمیت به حقوق شهروندی و تصویب سند راهبردی و چشم انداز کشور نقش اثرگذاری در بحث کیفیت دارد.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه دولت با تسهیل بین المللی شدن و رعایت استانداردها بین المللی می‌تواند به کیفیت کمک کند، ادامه داد: البته نقش دولت ممکن است آسیب زا هم باشد و بنگاه داری دولتی موجب رقابت بخش خصوصی و دولتی شود؛ البته دستاوردهای خوبی توسط سازمان استاندارد در سال‌های اخیر صورت گرفته که از جمله آن دستیابی به رتبه ۲۲ در سازمان جهانی، انتخاب شدن جزو ۱۵ نفر هیات مدیرعامل فنی است.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد تسهیل کننده صادرات کشور است، خاطرنشان کرد: گروهی از سازمان استاندارد به عراق اعزام شدند تا طی مذاکراتی که صورت می‌گیرد بیشتر کالاهای صادراتی به این کشور از طرف خود ایران کنترل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا