ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

راهکارهایی برای افزایش امنیت سایبری سازمانی

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری بارها توصیه کرده‌اند که ادارات و سازمان‌های مختلف باید به منظور افزایش امنیت سرورهای متصل به اینترنت و سیستم‌های خود سازوکارهای ویژه‌ای را در نظر گرفته و اعمال کنند تا از نفوذ هکرها و افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه اداری جلوگیری به عمل بیاورند.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به اهمیت روزافزون امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به متخصصان بخش فناوری و ارتباطات ادارات و سازمان‌های مختلف بارها توصیه کرده و هشدار داده‌اند که با انجام اقدامات و مراحل امنیتی به محافظت از اطلاعات محرمانه سازمان مربوطه کمک کنند.

روزانه اخبار و گزارش های متعددی مبنی بر افشای اطلاعات محرمانه ادارات و سازمان های مختلف در جهان منتشر شده و به گوش می‌رسد که همگی نشان می‌دهد امنیت سایبری سیستم‌های مورداستفاده در ادارات و شرکت‌های تجاری و مختلف چقدر در برابر نفوذ هکرها آسیب پذیری بالایی دارند. افشای اطلاعات محرمانه اداری و درون سازمانی سالانه خسارات و آسیب های جبران ناپذیر متعددی برای این نهادها رقم می زند که این امر همچنین حاکی اهمیت بسیار بالای تلاش شرکت های مختلف برای افزایش امنیت سایبری است.

همچنین بخوانید

حالا گزارشی که در وب سایت business.att وجود دارد، به مرور و معرفی مختصری بر مجموعه اقدامات لازم و ضروری برای افزایش امنیت سایبری می‌پردازد:

۱. اعمال قوانین سخت‌گیرانه برای گذرواژه سیستم‌ها

کارشناسان فعال در بخش فناوری و اطلاعات ادارات مختلف باید قوانین سخت گیرانه‌ای برای کارمندان و کارکنانی که از سیستم‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، وضع کنند. بدین ترتیب، آنها باید کارمندان را موظف کنند تا گذرواژه‌های قدرتمندی را برای حساب‌های کاربری خود بسازند و هر از گاهی نیز آن را تغییر دهند.

۲. انجام به روزرسانی‌های مکرر و مداوم

یکی دیگر از راهکارهایی که به امنیت سایبری سیستم‌های ادارات کمک می‌کند، انجام آپدیت و به روزرسانی‌های پیاپی و مداوم است که جلوی نفوذ و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران را از طریق آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی می گیرد.

۳. عدم استفاده از سخت‌افزارهای قدیمی

سخت افزارهای قدیمی حتی در صورتی که به روزرسانی نرم افزاری دریافت کنند، بازهم عملکرد مناسب، سریع و قابل قبولی نخواهند داشت چراکه با پیشرفت هرروزه علم، ظرفیت و کیفیت سخت افزارهای مختلف رو به رشد و افزایش بوده است بنابراین لازم به ذکر است که با گذشت چند سال، مدیران و مسئولان مربوطه اقدام به تعویض و به روزرسانی سخت‌افزارهای مورد استفاده کارمندان کنند.

۴. فعالسازی تنظیمات پیشرفته برای افزایش امنیت سیستم‌ها

سیستم‌عامل‌های رایانه همچون ویندوز بخصوص در نسخه‌های جدید خود تنظیمات و مراحل امنیتی پیشرفته‌ای دارند که کاربران و کارشناسان با فعال‌سازی آن قادر خواهند بود امنیت سایبری و ضریب حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه شرکت خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا