بانکبانک و بیمه

حرکت از بانکداری الکترونیک به دیجیتال

 


امروز در افتتاحیه نمایشگاه تراکنش تاکید شد که با ورود بازیگران جدید به این حوزه، بازیگران سنتی باید آن‌ها را بپذیرند و در این زمینه باید تمرکز بر بخش خصوصی باشد و در نهایت از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال برسیم.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، نمایشگاه تراکنش (ITE ۲۰۱۸) صبح امروز با حضور برخی مقامات کشوری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو برگزار شد که در آیین افتتاحیه این نمایشگاه محمدمراد بیات، مدیرعامل مرکز فاوا با بیان این‌که راهبرد این است که ITE ایران به مرکز ثقل منطقه تبدیل شود، اظهار کرد: ما باید تمرکزمان بر بخش خصوصی باشد و میدان عمل را در اختیار این بخش قرار دهیم.

وی افزود: باید از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال برسیم؛ بانکداری‌ای که بر مبنای پلت‌فرم فناوری‌های دیجیتال ایجاد شود.
در ادامه این مراسم امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات پذیرش تغییر را نخستین گام عقلانیت دانست و گفت: در حوزه تراکنش، بازیگران جدیدی ورود پیدا کرده‌اند که اگر بازیگران سنتی بخواهند حوزه تراکنش به کار خود ادامه دهد، باید ورود بازیگران جدید را بپذیرند.
وی با بیان این‌که ما شاهد چنین تغییراتی در این حوزه هستیم، ادامه داد: شاید آن چیزی که در مورد تغییر قوانین و نوع قضاوت‌ها بر عهده ماست به طور کامل اجرا نشده و در مقابل سایر بازیگران این حوزه مثل بانکداران سنتی نیز باید این پذیرش را داشته باشند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: در حوزه تامین مالی، سرمایه‌گذاران جسور یا همان جنگ‌سپاران مالی بازیگران جدید هستند و اگر امروز مفاهیمی چون بانکداری بدون شعبه مطرح می‌شود، حاصل همین تغییرات است.
همچنین ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که این نمایشگاه‌ها باید توسعه پیدا کند، گفت: بین فضای مجازی و واقعی یک درهم‌تنیدگی برقرار است و نمی‌توانیم در این دو حوزه مستقل از یکدیگر تصمیم بگیریم.
وی افزود: در حال حاضر تئوری حرکت به سمت جهانی شدن در دنیا وجود دارد و این در حالی است که آمریکا در این میان تلاش می‌کند تا از طریق ICT انحصار عظیمی را برای خود ایجاد کند.
به گفته فیروزآبادی، جهانی شدن یک روند مطلوب انسان‌هاست و انسان‌ها می‌خواهند که از این طریق برای داشتن زندگی بهتر با یکدیگر در ارتباط باشند اما چیزی که آمریکا می‌خواهد این است که این توسعه ارتباطات، اقتصاد و غیره تحت یک میدان قوی متمرکز از سوی آمریکا قرار گیرد.
وی اظهار کرد: آن چیزی که به عنوان اجتماعی شدن اقتصاد مطرح می‌شود این است که موضوعات اجتماعی و فرهنگی این روزها به مباحث اقتصادی بدل شدند و ما کالاهای اجتماعی و فرهنگی داریم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا