انرژی

کارت سوخت خود را نفروشید!

بعد از آن‌که خرید و فروش کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی غیرقانونی اعلام شد، این شرکت در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است با توجه به ظرفیت‌های سامانه هوشمند سوخت، امکان استفاده همزمان از دو کارت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار خرید و فروش کارت سوخت در چند ماه گذشته به قدری داغ شد که در نهایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آن را در اطلاعیه‌ای غیرقانونی اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده بود در پی انتشار برخی اخبار و شایعات مبنی بر خرید و فروش کارت‌های هوشمند سوخت توسط برخی افراد سودجو، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که هر نوع خرید و فروش کارت سوخت، غیرقانونی است و در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

خریداران با کارت‌های سوخت چه می‌کنند؟

همچنین بخوانید

مهمترین سوال در مورد این خرید و فروش این است که خریداران با کارت‌های سوخت چه می‌کنند؟ سوالی که دنباله آن به موضوع قاچاق سوخت ختم می‌شود. ارزان بودن قیمت سوخت در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه‌ همواره وسوسه قاچاق سوخت را بین قاچاقچیان زنده نگه داشته است. در ماه‌های اخیر این موضوع رنگ و بوی دیگری گرفته است و بسیاری از قاچاقچیان سوخت، درآمدهای میلیاردی از فروش سوخت دارند. در این راستا ‌معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق سوخت گفت: تخمین زده میشود ۷۰ هزار کارت سوخت قاچاق در دست سودجویان باشد.

امکان استفاده همزمان از دو کارت وجود ندارد

در این راستا، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرده است “:پیرو انتشار اخباری مبنی بر خرید و فروش کارت‌های هوشمند سوخت شخصی از طریق فروش کارت و سپس تقاضای صدور کارت المثنی، به اطلاع می‌رساند با توجه به ظرفیت‌های سامانه هوشمند سوخت، امکان استفاده همزمان از دو کارت وجود ندارد. برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی جدید ابتدا باید کارت سوختی که مفقودی آن اعلام شده است، ابطال شود و سپس فرآیند صدور کارت جدید آغاز می‌شود.”

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا