ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ثبات بازار ارزهای دیجیتالی نشانه خوبی است یا بد؟

در ماه‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین از تلاطم خارج شده و همین امر بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است اما به طور کلی نشانه خوبی برای بازار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هفته پیش بود که تحلیلگران اعلام کردند نوسانات بیت‌کوین در طول مدت عمر ۱۰ ساله خود، هم اکنون به کمترین میزان خود رسیده است و به نظر می‌رسد به طور کلی ارزهای دیجیتالی معروفی همچون بیت‌کوین سرانجام پس از سالها تلاطم در ارزش و قیمت، به یک ثبات و آرامش نسبی رسیده و مدتهاست که بهای آن، در حدفاصل ۶۲۰۰ و ۶۸۰۰ دلار باقی مانده است که البته همین امر بسیاری از سرمایه‌گذاران را ناامید کرده چراکه آن‌ها با امید به افزایش قیمت بیت‌کوین‌های خریداری و استخراج شده خود، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند اما حالا به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتالی رمزپایه علت این موضوع را چنین تشریح کرده‌اند که این طور که به نظر می‌رسد بسیاری از دولت‌ها و نهادهای مختلف در کشورهای جهان درصدد خریداری و اختصاص یک ارز دیجیتالی و سرمایه گذاری در صرافی‌های مربوطه کرده‌اند که این اقدام ثبات و ارزش ارزهای دیجیتالی را به میزان قابل توجهی افرایش داده و موجب شده است که ماهیت این ارزها به طور کلی تغییر یابد. این بدان معناست که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده از یک دارایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل به یک ابزار مناسب و به روز برای انجام پرداخت و مبادلات مالی میان نهاد و کشورهای مختلف شده است.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارشی که در وب سایت بیت کوین نیوز  آمده است، آنها همچنین بر این باورند که تغییر ماهیت ارزهای دیجیتالی رمزپایه و تبدیل شدن آنها به ابزاری برای پرداخت‌های مالی ، موجب ثبات ارزش آنها شده و از سقوط و صعود ناگهانی و هیجانی آنها جلوگیری می کند.

البته این خبر بسیار ناخوشایندی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود اما در حالت کلی به نفع کشورهای مختلف جهان تمام خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا