تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

واردات عمده روابط تجاری ایران با برزیل

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: عمده روابط تجاری ایران با برزیل در زمینه واردات از این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی طاهریان در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: تراز تجاری ایران نسبت به این کشور فاصله زیادی دارد.

وی اظهارداشت: ایران برای جبران این فاصله باید از مزیت های صادراتی از قبیل پتروشیمی، خشکبار، صنایع دستی و بسیاری موارد دیگر به نحو احسن استفاده کند.

همچنین بخوانید

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: کشور برزیل با توجه به جایگاهی که در حوزه کشورهای آمریکای جنوبی و لاتین و همینطور به لحاظ اقتصادی در گروه بریکس دارد برای کشور ایران از اهمیت بالایی به خصوص در واردات گوشت و نهاده های دامی برخوردار است.

وی همچنین در خصوص راه اندازی خط اعتباری مستقیم بین ایران و برزیل افزود: این اقدام از طریق بانک مرکزی و سفارت ایران در برزیل در حال انجام است.

طاهریان تصریح کرد: اتاق مشترک ایران و برزیل نیز روی این موضوع با اهمیت در حال رایزنی است و امید می رود در آینده نه چندان دور این تلاش ها منجر به نتیجه شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا