انرژی

درگیری موضوع آب با قدرت

مشاور وزیر نیرو گفت: مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو تاسیس شده که البته نباید انتظار معجزه در کوتاه مدت را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد فاضلی امروز (سه شنبه) در آیین افتتاحیه دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: به ابتکار اردکانیان- وزیر نیرو، مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی در وزارت نیرو تاسیس شد که شامل سه گروه سیاست اجتماعی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست و حکمرانی است .

وی ادامه داد: زمانی که مقوله اجتماعی مطرح می‌شود مدیران تنها به ساخت دو تیزر اکتفا می کنند و متاسفانه در این مقوله دچار بدفهمی هستیم، زیرا مقوله اجتماعی را در حد تیزر ساختن تقلیل داده‌اند.

همچنین بخوانید

مشاور وزیر نیرو افزود: سیاست اجتماعی، فقر، مهاجرت و تنش اجتماعی و همچنین افزایش درگیری بخشی از مقوله آب است. در اقتصاد اجتماعی نیز تاثیر سیاست اقتصادی آب بر مردم به منظور جلب مشارکت و افزایش رضایتمندی و کاهش تنش مدنظر است.

وی با بیان اینکه آب با مقوله قدرت درگیر است، افزود: این دو مقوله هر دو بر هم اثر می‌گذارند. تحلیل قدرت در آب و تاثیر بر نظام سیاست گذاری آب، یک رشته بزرگ در علوم اجتماعی دنیا است. به همین دلیل این مرکز تاسیس شده و در حال رشد است، البته نباید از آن انتظار محصول کوتاه مدت را داشت و قرار نیست در زمان کوتاه معجزه ای رخ دهد .

فاضلی ابراز امیدواری کرد: در این کنگره رشته ای تحت عنوان علوم اجتماعی آب و فاضلاب باز شود.

در ادامه این نشست نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنین کنگره‌هایی نیاز ضروری کشور است و مراجع تصمیم گیری در کشور نیاز قطعی به نتایج آن دارند و باید نتایج را به گوش دولت و مجلسی ها برسانیم.

حمیدرضا فولادگر ادامه داد: از ابتدای انقلاب توجه کافی به وضعیت آب نشده و امروز شاهد بر هم خوردن منابع و مصارف آب هستیم.

وی با اشاره به موارد مصرف پساب، افزود: برای طرح‌های فاضلاب شهری، صنعت، شهرداری، کشاورزان و محیط زیست مورد مصرف پساب را تعیین کرده ایم. وضعیت بحرانی است، اما عامل اصلی این وضعیت مدیریت مصارف و منابع است و باید حقابه ها رعایت و با برداشت های غیرمجاز برخورد شود، همچنین برداشت های مجاز بی رویه نداشته باشیم و با اصلاح الگوی مصرف می توان یک تونل آب را به زاینده رود برگرداند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی با حضور متخصصان و مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور از امروز تا ۲۴ آبان ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا