بانکبانک و بیمه

ضعف همکاری بانک ها با دولت و مجلس

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز همکاری بانک ها در خصوص اجرای قانون و دستورالعمل های مورد صدور در جهت دفاع یا حمایت از کشاورزان بوسیله دولت و مجلس را ضعیف ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی مسعود اسدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طی چند سال گذشته هر زمانی از سوی مجلس یا دولت قانون یا دستورالعملی برای حمایت از بخش کشاورزی و بهره برداران این بخش مصوب شده متاسفانه بانک ها نسبت به اجرای قانون ومقررات مربوطه رویه متفاوتی اتخاذ کرده اند.

وی همچنین اظهارداشت: بخشنامه ها یا دستور العمل های اجرایی مورد صدور بانک ها برای اجرای مصوبات مجلس و دولت در حمایت از کشاورزان ۹۰ درصد مغایر با منظور نظر قانون گذار و دولت است.


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: شوربختانه به همین دلیل مصوبات مجلس و دولت به نحو باید و شاید مورد استفاده کشاورزان قرار نمی گیرد و فقط در حد یک منت سیاسی بر گردن کشاورزان کشور باقی می ماند.

وی افزود: دستور العمل اجرایی بانک ها در خصوص قانون استهمال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه بطور کامل مغایر با منظور نظر قانون گذار است.

اسدی در ادامه یادآورشد: دستور العمل جدیدی که دولت به جهت استهمال تسهیلات دریافتی کشاورزان صادر کرده با شیوه اجرایی که بانک های عامل در پیش گرفته اند هیچ کشاورز عاقلی از این استهمال استفاده نخواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا