بانکبانک و بیمه

افزایش ۸۳ درصدی قیمت مسکن در تهران


طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله ‌شده در این ماه در تهران ۸۶.۳ میلیون ریال بوده که رشد ۸۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، براساس گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در مهرماه در تهران نسبت به شهریورماه امسال ۶.۳ درصد رشد داشته است. همچنین در مهرماه، قیمت مسکن در منطقه یک شهری تهران با ۱۸۵.۳ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۶.۴ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته است.

بیشترین میزان رشد در این ماه مربوط به منطقه ۵ با رشدی معادل ۱۰۴.۸ درصد نسبت به شهریورماه بوده و کمترین میزان افزایش مربوط به منطقه ۱۲ با ۴۰.۱ درصد است. در مدت یاد شده، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در مهرماه به ۹ هزار و ۵۶۱ واحد رسیده است که نسبت به ماه پیش کاهش ۹.۳ درصدی و نسبت به ماه مشابه پارسال کاهش ۳۲.۶ درصدی داشته است.
براساس این گزارش، فراوانی تعداد معاملات انجام‌شده به تفکیک مناطق شهری در مهرماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با یک هزار و ۳۲۷ فقره، سهم ۱۶.۳ درصدی داشته که بیشترین تعداد معاملات است؛ همچنین منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره و سهم هشت دهم درصدی، کمترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است.
با این حال، بانک مرکزی در گزارش مهرماه خود اعلام کرده بود که تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در این ماه به حدود ۹ هزار و ۴۰۰ واحد رسید که نسبت به شهریورماه ۹.۵ درصد و نسبت به مهرماه پارسال ۳۲.۳ درصد کاهش یافته است.
بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران را ۸۶.۱ میلیون ریال اعلام کرده است که نسبت به شهریورماه امسال و مهرماه پارسال به ترتیب ۶.۴ درصد و ۸۳.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا