انرژی

از فعالیت‌های فناورانه و ساخت داخل حمایت ویژه می‌کنیم

در دیدار رئیس جهاددانشگاهی و وزیر نفت بر استفاده از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی برای بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت تأکید شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در ابتدای این دیدار دکتر حمیدرضا طیبی(رئیس جهاد دانشگاهی) فناوری‌های کسب شده توسط جهاددانشگاهی که با حمایت وزارت نفت انجام شده است را معرفی کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی به بومی سازی و کسب فناوری مته‌های حفاری، کسب فناوری سیستم نمک‌زدایی و طراحی و ساخت بازوی بارگیری نفت خام در اسکله جزیره خارک، بومی سازی فناوری الکتروموتورهای دور متغیر (VFD) برای ایستگاه تلمبه خانه شهرری و طراحی و ساخت دکل‌های حفاری خشکی و دستگاه لوله مغزی سیار به عنوان دستاوردهای این نهاد اشاره کرده و خواستار حمایت وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی در اجرای پروژه های توسعه صنعت نفت شد.

طیبی در عین حال از آمادگی جهاددانشگاهی برای بازسازی و نوسازی تأسیسات سطح الارضی و بومی سازی پمپ های درون چاهی(ESP) خبر داد.

توجه به تولیدات داخل در مناقصات صنعت نفت

مهندس زنگنه، وزیر نفت  نیز ضمن استقبال از فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی اعلام کرد: وزارت نفت از فناوران و سازندگان داخل صنعت نفت حمایت ویژه می‌کند.

زنگنه در عین حال تأکید کرد: همه ابزارهای حمایتی را برای بومی سازی فناوری مورد نیاز صنعت نفت بکار می‌گیریم.

وی آرزوی دیرینه خود را بومی سازی تجهیزات صنعت نفت خصوصاً مته های حفاری عنوان و اعلام کرد: جهاددانشگاهی کارهای خوبی را شروع کرده و به سرانجام رسانده و ما حمایت کامل را برای توسعه همکاری جهاددانشگاهی و صنعت نفت انجام می‌دهیم و با استفاده از نیروهای جوان متخصص در مدیریت صنعت نفت، حمایت کامل از مهندسین و کارآفرینان ایرانی انجام می‌شود و اگر تجهیز و دستگاهی بومی شود جلوی واردات و خرید خرید خارجی آن را می‌گیریم و در مناقصات یکسان سازی قیمت ها را با در نظر گرفتن نرخ ارز و هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل به نفع ساخت داخل انجام می‌دهیم.

وزیر نفت ضمن تأکید بر اینکه برای پایداری جمهوری اسلامی حاضریم جان خود را فدا کنیم بر استفاده کامل از توانمندی جهاددانشگاهی در اجرای پروژه ها تأکید و اعلام کرد: حاضریم قراردادهای با مدل BOO با جهاددانشگاهی خصوصاً در حوزه فرآورش و انتقال نفت خام انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا