امور زیربناییراه و ساختمان

تحویل ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر در انتظار زیرساخت‌ها

دیروز روز وعده داده شده معاون وزیر راه و شهرسازی برای ارائه پیشنهاد اجرایی حل مشکل مالی مسکن مهر به وزیر جدید راه و شهرسازی بود. مشخص نیست این پیشنهاد به اسلامی ارائه شده یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  روز یازدهم ماه جاری معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه از ارائه پیشنهاد اجرایی حل مشکل مالی ۱۱۵۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر به وزیر راه تا ۱۰ روز آینده (دوشنبه دو هفته دیگر) خبر داده و گفته بود: حدود ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر تمام شده وجود دارد که منتظر زیرساخت هستند.

حامد مظاهریان با اشاره به دستور وزیر جدید راه و شهرسازی برای تشکیل کارگروه مسکن با مدیریت معاونت مسکن و ساختمان و عضویت معاونت‌ها و سازمان‌های ذیربط بخش مسکن، افزود: بلافاصله این کارگروه تشکیل جلسه داد که در آن مسائل و چالش‌های اصلی شامل بحث مسکن مهر و مسکن اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

همچنین بخوانید

وی یادآور شد: در بخش مسکن مهر موضوع اصلی این است که حدود ۲۷۰هزار واحد مسکن مهر تمام شده وجود دارد که -برای افتتاح و تحویل – منتظر زیر ساخت هستند. قاعدتا بر اساس ماده ۸۵قانون ساماندهی تهیه زیر ساخت‌هاخبر مسئولیت دیگر دستگاه‌های دولتی مانند وزارت نیرو است.

وی تاکید کرد: برای حل مشکل مسکن مهر۱۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به قیمت سال ۹۶ مورد نیاز است که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفته است.

حال یک روز از موعد اعلام شده معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد و مشخص نیست که آیا بر اساس اظهارات مظاهریان پیشنهاد اجرایی حل مشکل مالی مسکن مهر به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ارائه شده است یا خیر؟

طی هفته‌های اخیر و با رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی، استفاده از ظرفیت استانداری‌ها برای تسریع تکمیل پروژه‌های مسکن مهر مطرح شده است. برنامه ای که در دولت‌های نهم و دهم اجرا و باعث شد با بسیاری از موانع تکمیل و تحویل این واحدها در آن زمان برطرف شود. حال باید منتظر ماند و دید که معاونت مسکن و ساختمان در قالب کارگروه مسکن چه برنامه‌ عملیاتی جهت رفع مشکل بزرگ مسکن مهر یعنی تامین منابع مالی خواهد داشت؟

 

 

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا