امور زیربناییتعاون و اشتغال

جزئیات مرحله اول طرح حمایت غذایی از اقشار کم درآمد جامعه اعلام شد

اولین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه»، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تاریخ دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷ عملیاتی شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مطابق تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره۱۰۲۵۶۸/ت ۵۵۸۵۵ ه مورخ ۹۷/۰۸/۰۵ اولین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه»، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تاریخ دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷ عملیاتی شده است. جزئیات مرحله اول این طرح به شرح زیر اعلام می شود :

۱- مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره)  و سازمان بهزیستی  کشور است؛  دراین طرح  به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

۲- کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارها ست  که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

۳- بر این اساس فهرست فروشگاه های طرف قرارداد طرح عبارتند از: فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

در مرحله اول اجرای  این طرح از طریق فروشگاههای زنجیره ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه شده به مشمولین نیز تضمین شده باشد.

جزئیات مربوط به مراحل دیگر طرح در اطلاعیه های بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا