امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بلاتکلیفی گندمکاران همچنان ادامه دارد

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: نرخ خرید تضمینی گندم با وجود گذشت دو ماه از آغاز سال زراعی جدید هنوز اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،علیقلی ایمانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه عدم اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی بلاتکلیفی گندمکاران را به دنبال داشته است، افزود: اجرای قانون خرید تضمینی ضمن تامین معیشت کشاورزان در حفظ تولید ملی نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در مقاطعی که قانون مورد نظر بهنگام و با اعلام نرخ مناسب اجرا شده شکوفا بخش کشاورزی تحقق پیدا کرده است، اظهارداشت: بعد از انقلاب اسلامی برای دومین بار کشور در تولید گندم به خودکفایی دست یافته است.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با اشاره به اینکه طی مدت سه سال گندم وارد نشده و هم اکنون کشور به مرز خودکفایی نزدیک شده است، ادامه داد: قیمت گندم در سه سال اخیر تغییری نکرده و همچنان ثابت مانده است.

ایمانی گفت: همزمان با اول مهر ماه به عنوان آغاز سال زراعی باید نرخ محصولات کشاورزی اعلام شود تا کشاورزان بتوانند بهترین تصمیم را در کشت محصولات اتخاذ کند.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با تاکید بر اینکه چندین بار مکاتبه با مسئولان کشور در مورد اعلام نرخ خرید تضمینی صورت گرفته است، اظهارداشت: برای دومین بار این بنیاد طی نامه‌ای سرگشاده از رئیس جمهوری درخواست کرده تا هر چه سریعتر نسبت به اعلام نرخ تضمینی گندم اقدام کند تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پس از گذشت دوماه از آغاز سال زراعی جدید افق روشنی در برابر چشم گندمکاران قرار ندارد، ادامه داد: کشاورزان به عنوان یک سوم جمعیت کشور با حداقل‌ها گذران زندگی می‌کنند بنابراین باید دولتمردان در خرید تضمینی سود معقولی را برای تامین معیشت آنان در نظر گیرند.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه در تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزان از نظرات کارشناسان و دستگاه‌های تخصصی حوزه کشاورزی بهره گیری شود به رادیو اقتصاد یادآورشد: شورای عالی اقتصاد در تعیین نرخ خرید تضمینی باید به نظر علمی و کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید توجهی ویژه داشته باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا