بورسبین الملل

حاکم شدن نسبی خوش‌بینی در بازار فلزات با در پیش بودن گفتگوی تجاری بین آمریکا و چین

هر تن مس امروز در بورس فلزات لندن با ۱.۰۵ درصد افزایش به شش هزار و ۱۲۸ دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قیمت مس امروز سه‌شنبه در بورس فلزات لندن با افزایش یک درصدی مواجه شد زیرا بنا بر اخبار منتشر شده، نماینده ارشد تجاری کشور چین که به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کامودیتی دنیا محسوب می‌شود، پیش از برگزاری نشست G20 و دیدار روسای جمهور ایالات متحده و چین در آرژانتین، به واشینگتن سفر خواهد نمود تا برخی گفتگوهای مقدماتی را صورت دهد. 

اقدامات اخیر مقامات چینی در تسهیل شرایط دریافت اعتبارات برای صنایع این کشور نیز باعث ایجاد خوش‌بینی در افزایش فعالیت‌های زیرساختی در این کشور شده است که نیاز به فلزات اساسی را افزایش خواهد داد. با این حال باید خاطر نشان ساخت که انتظار می‌رود با توجه به وجود نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی زیاد، نوسانات در بازار همچنان بالا باشد اما با توجه به شرایط بنیادین بازار، قیمت مس در محدوده ۶ هزار دلار بنا به یادداشت منتشر شده توسط موسسه آکسفورد اکانامیکس، ارزان است.

همچنین بخوانید

هر تن مس امروز در بورس فلزات لندن با ۱.۰۵ درصد افزایش به  شش هزار و ۱۲۸ دلار رسیده است.

فلز روی نیز امروز در بورس فلزات لندن با استقبال معامله‌گران مواجه شده است و با افزایش ۰.۹۶ درصدی به ۲۵۷۸ دلار در هر تن رسیده است. پرمیوم مابین روی تحویل نقد به قراردادهای سه ماهه به حدود ۷۰ دلار در هر تن رسیده است که بالاترین سطح یک سال اخیر می‌باشد و این امر به دلیل کاهش موجودی روی دارای مجوز فروش در انبارهای بورس فلزات لندن می‌باشد که این امر منجر به افزایش نگرانی فعالان بازار نسبت به بروز کمبود در بازار LME شده است.

نیکل نیز پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماه اخیر، با حمایت تکنیکال مواجه شده است و با رشد ۰.۵ درصدی به ۱۱،۴۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - صدرا خلف

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا