بورسبورس اوراق

قیمت وکیوم باتوم (شبندر ) ۱۴ درصد افت کرد / رقابت ۵.۴۵ درصدی سبد میلگرد (فخاس)

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا امروز به وکیوم باتوم (شبندر) به میزان حدود ۴۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با ۵.۲ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۲۱۷ تومان معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود ۱۴ درصد افت قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز سه شنبه (۲۲ آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۵۰۸ میلیارد تومان داشت که در ۷۹۴ قرارداد انجام شد و حدود ۴۲۹ میلیارد تومان از این معاملات به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار پتروشیمی بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۲۴۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدود ۴۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با ۵.۲ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۲۱۷ تومان و حجم ۵۰۰۰ تن معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۲۴ مهر، ۱۴ درصد افت قیمت داشت.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا امروز میزبان عرضه۵۰ هزار و ۵۹۷ تن مواد پلیمری و ۴۰ هزار تن وکیوم باتوم است. همچنین، ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن قیر و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدود ۴۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با ۵.۲ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۲۱۷ تومان و حجم ۵۰۰۰ تن معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۲۴ مهر،۱۴ درصد افت قیمت داشت.

همچنین طی این روز، وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تهران (شتران) با ۵.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی ۳۰۶۴ تومان در حجم ۱۵۰۰ تن معامله شد که حدود ۴۵ میلیارد تومان هم ارزش داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۷ شهریور، ۶.۵ درصد رشد قیمت داشت.

 شایان ذکر است،«وکیوم باتوم» پالایش نفت اصفهان (شپنا) نیز امروز با ۳.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی ۳۰۱۳ تومان و حجم ۲۰۰۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۳۰مهر، ۷.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «پلی اتیلن سبک فیلم» پتروشیمی آریا ساسول به میزان حدودی ۱۹۳ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه ۸۷۸۲ تومان به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم ۲۲ تن به طور نقدی فروخته شد.

تالار صنعتی 

این گزارش حاکی است، امروز شش هزار و ۹۵۲ تن سبد میلگرد و ۱۵۰ تن سولفورمولیبدن نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به سبد میلگرد ۲۸ تا ۱۴-A3 شرکت مجتمع فولاد خراسان (فخاس) به ارزش ۱۶.۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با ۵.۴۵ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی ۳۸۲۷ تومان در حجم ۴۴۰۰ تن فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۲۰آبان، ۰.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین، سبد میلگرد مخلوط «فولاد ظفر نوین گستر بناب» نیز با ۳.۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۷۴۶ تومان در حجم ۱۰۱۲ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در سوم مهر، ۵.۲ درصد رشد قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «سولفور مولیبیدن» شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به ارزش ۷۳۱ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول بدون رقابت و با قیمت پایه کیلویی ۷۳ هزار و ۱۰۷ تومان و در حجم ۱۰ تن فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در این روز عرضه ۹ هزار تن گندم دوروم را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم دورم» کرمان به میزان حدود ۲.۸ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۴۵ تومان بود که با ۰.۷۴ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم دورم» فارس در حدود دو میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۹۲ تومان و ۵.۷ درصد بیشتر از قیمت پایه (۹۳۸ تومان) در حجم ۲۰۰۰ تن به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

شایان ذکر است، بازار فرعی بورس کالای ایران شاهد عرضه ۸۰ تن نخ پلی استر و ۵۰۰ تن فروسیلیسم بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا