ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتالی شد

صرافی بایننس با آمار مبادلات بیش از یک میلیارد دلار در روز در جایگاه نخستین و بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتالی در جهان باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به گسترش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، صرافی‌های متعددی  در جهان راه‌اندازی شده‌اند که با ارائه یک بستر و پلت‌فرم مناسب به کاربران و علاقمندان به استخراج این ارزها اجازه می‌دهند به سرمایه‌گذاری و مبادلات مالی بپردازند.

یکی از معروف‌ترین صرافی های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، بایننس (Binance) است که در تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشرشده، با حجم تبادلات مالی به ارزش یک میلیارد دلار در ۲۴ ساعت، جایگاه نخست و بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتالی را همچنان به خود اختصاص داد.

در این آمار که در وب سایت Forbes ذکر شده است که تعداد کاربران و مشتریان این صرافی بیش از ۱۶۰ هزار نفر در روز است که این اعداد و ارقام به وضوح نشان می‌دهد از سایر رقبای خود همچون کوین بیس و OKEx نیز سبقت گرفته است.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

در ابتدا بسیاری از کشورهای جهان درتلاش بودند تا این ارز بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه بر این باورند بیت کوین و ارزهای مشابه آن به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق داروو مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود .اما با گذر زمان و وضع قوانین سخت گیرانه برخی دیگر از کشورهااستفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که همواره صرافی‌های ارزهای دیجیتالی را تهدید می‌کند، اتهام کمک به پولشویی و فرارهای مالیاتی افراد و شرکت‌های مختلف است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا