بانکبانک و بیمه

تحریم‌ها اختلالی در روند عملیات بانکی ایجاد نمی‌کند

مدیرعامل بانک دی در جلسه شورای مدیران این بانک، تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را بر روند عملیات بانکی بی‌تاثیر دانست و یادآور شد که اقدام آمریکا، یک جنگ تمام عیار غیرانسانی و ناجوانمردانه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، محمدرضا قربانی گفت: ایمان، خودباوری، روحیه استقلال‌خواهی و ظلم ستیزی از ویژگی های  بارز ملت ایران است و این صفات به‌ خوبی در تمامی دوران‌های حساس انقلاب اسلامی از جمله، هشت سال دفاع مقدس به نمایش در آمده و در طول تاریخ نیز غنی‌تر شده است، بنابراین اقدام آمریکا در تحریم مجدد ایران نمی تواند در نظام اقتصادی کشور و عملکرد بانک ها خللی ایجاد کند.

قربانی با بیان این که کشور عزیزمان در طی ۴۰ سال گذشته همواره مورد هجمه ها و تحریم های ظالمانه و ناعادلانه استکبار جنایتکار قرار داشته، گفت: تحریم های ظالمانه فعلی هیچ جای نگرانی ندارد و باید برای عبور از این شرایط ضمن استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نظام بانکی و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم.

مدیرعامل بانک دی با تاکید به این که مدیریت صحیح نظام بانکی کشور می تواند تا حد زیادی از تاثیر تحریم‌ها بکاهد، افزود: بانک مرکزی با تشکیل کارگروه مدیریت نقدینگی و حرکت در مسیر اصلاح نظام بانکی، تمهیدات خاصی برای مدیریت بانک ها در حوزه تامین سرمایه در گردش بخش تولید و اختصاص منابع لازم به نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را در دستور کار دارد.

قربانی ثبات در بازار ارز را نشانه بی اثر بودن تحریم های ظالمانه ۱۳ آبان دانست و گفت: با وجود جریان سازی رسانه ای گسترده بلوک های رسانه ای غربی و تلاش برای ایجاد جو نا امیدی در کشور، تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران هیچ تاثیری در وضعیت ارز نداشت و با تدابیری که اندیشیده شده، فعالان اقتصادی هوشمندانه در حوزه ارزی مشغول به فعالیت هستند که نشانه ناکام ماندن آمریکا در اجرای تحریم ها است.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به این که کشور ایران سالیان متمادی همواره در حال مبارزه با جنگ های پیاپی از جمله، جنگ اقتصادی بوده است، افزود: در شرایط فعلی که آمریکا دور جدید تحریم‌های خود علیه ایران را اعمال کرده، ما باید تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از این شرایط همچون گذشته به خوبی عبور کنیم.

وی همدلی و اتحاد را رمز موفقیت و مقاومت در برابر این تحریم ها دانست و گفت: در شرایط کنونی نباید یاس و ناامیدی موجب شود تا احساس ضعف و شکست در ما قوت گیرد چرا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان و استکبار جهانی همواره ما را در تنگناها و تحریم ها قرار داده اند و این اتفاق موضوع جدیدی نیست که بخواهد باعث نگرانی ما شود.

قربانی افزود: بانک ارزش آفرین دی با وجود تحریم های نابخردانه آمریکای جنایتکار همچون گذشته با عزمی راسخ در جهت ارائه خدمات مطلوب به بنگاه های اقتصادی و همه ذینفعان خود به ویژه خانواده معزز شهداء وایثارگران گام برخواهد داشت.

قربانی در پایان با بیان اینکه نباید مقابل تحریم ها سر فرود آوریم، خاطرنشان کرد: باید در سایه همدلی و وحدت با تلاشی مضاعف بتوانیم با سربلندی از این مقطع تاریخی عبور کرده و  با شناسایی فرصت ها و تکیه بر توانمندی های داخلی این زمستان اقتصادی را به بهار شکوفایی تبدیل کنیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا