امور زیربناییراه و ساختمان

باند دوم محور ساوه- بویین زهرا به بهره برداری رسید/ تکمیل محور قزوین- ساوه در سال آینده

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر از محور ساوه – بویین زهرا به افتتاح رسید، گفت: از محور قزوین- بویین زهرا- ساوه ۹ کیلومتر باقی مانده که ساخت کل محور سال آینده به اتمام می رسد.

محمدصادق وجدی در گفت و گو باخبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افتتاح باند دوم محور قزوین – بویین زهرا – ساوه گفت: باقیمانده باند دوم محور قزوین بویین زهرا – ساوه از سه راهی رنگرز در جاده قدیم تهران – ساوه به سمت بویین زهرا به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی  مورد بهره برداری قرار گرفت و به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی این قطعه به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: محور ساوه بویین زهرا از پرترافیک ترین محورهای کشور است که حلقه ارتباطی آزادراه های قزوین – رشت ، تهران – قزوین ، زنجان ، ساوه ، همدان و ساوه – سلفچگان است.

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور با بیان اینکه محور قزوین – بویین زهرا – ساوه از کریدورهای مهم ترانزیتی کشور محسوب می شود گفت: ۴۰ درصد ترافیک این مسیر مربوط به تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند کامیون ها ، تریلرها است .

وی با تاکید بر اینکه با افتتاح این مسیر ماشین الات سنگین بدون اینکه وارد راه های تهران شوند به سمت مقاصد شمال و غرب و مرکز و جنوب کشور هدایت می شوند گفت: افتتاح این محور نقش بسیاری مهمی در روان سازی ترافیک راههای منتهی به استان تهران دارد و باعث افزایش این راهها می شود.

وجدی با بیان که ۱۷کیلومتر از این قطعه زیر بار ترافیک رفت گفت: همانطور که گفته شد برای ساخت این قطعه چیزی حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است .

مدیرکل ساخت راههای منطقه شمال غرب کشور با بیان اینکه کل محور مسیر  قزوین – بویین زهرا و ساوه ادامه داد: ۶۰ کیلومتر از محور قزوین – بویین زهرا به صورت ۴ خطه زیر عبور است . این محور در دو بخش قطعه ۳۵ کیلومتری و قطعه ۴۵ کیلومتری در دست اجرا بوده که ۱۷ کیلومتر از قطعه ۴۵ کیلومتری آن به افتتاح رسید.

وی افزود: همچنین  از قطعه ۳۵ کیلومتری این محور ۵/۶ کیلومتر باقی مانده است و در مجموع از کل محور قزوین -بویین زهرا و ساوه ۹کیلومتر باقیمانده است که این ۹ کیلومتر در سال اینده به بهره برداری می رسد.

 

 


منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا