بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت سپرده گذاری مرکزی

افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به تصویب سهامداران رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سمات، مجمع عمومی به طور فوق العاده شرکت سپرده گذاری مرکزی عصر سه شنبه به ریاست محسن خدابخش، رییس هیات مدیره این شرکت و با حضور بیش از ۶۷ درصد از سهامداران برگزار شد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در ابتدای این مجمع فوق العاده گفت: این شرکت علاوه بر اینکه یک تشکل خود انتظام قانونی است به عنوان یک نهاد مالی خدمات زیر ساختی و ارزش افزوده بسیاری را به فعالان بازار سرمایه ارائه می دهد.

همچنین بخوانید

حسین فهیمی با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی با ریسک های مختلفی روبروست، افزود: یکی از ویژگی های مهم در مدیریت ریسک، بهره مندی از یک کفایت سرمایه مطلوب است به طوریکه شرکت های سپرده گذاری مطرح در جهان از سرمایه قابل قبولی برای ارائه خدمات موثر و مدیریت ریسک برخوردار هستند.

وی تطبیق با مقررات جاری در بازار سرمایه را از دیگر اهداف هیات مدیره سمات برای افزایش سرمایه این شرکت اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه ۵۱۳ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار باید سرمایه شرکت سپرده گذاری مرکزی یک و نیم برابر میانگین سرمایه ۴ بورس کشور باشد که برای تحقق آن، نیازمند افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت بودیم.

فهیمی با بیان اینکه پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی، سه بار افزایش سرمایه داشته است، اظهار داشت: چهارمین افزایش سرمایه از محل سود انباشته به مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال و اندوخته احتیاطی به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال و به منظور اصلاح ساختار مالی، تطبیق با قوانین و مقررات و استانداردهای بین الملی است.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا