صنعتصنعت، معدن، تجارت

ایدرو  در ۷ استان کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری صنعتی می کند

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور توسعه صنعت ، ایجاد اشتغال ، حمایت ازتولیدداخلی و تکمیل زنجیره ارزش ، فرصت های سرمایه گذاری صنعتی در هفت استان کمتر توسعه یافته کشور را ارزیابی کرد .

به گزارش آرمان اقتصادی ، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو گفت : در این راستا ، سازمان تاکنون اقدام به انعقاد سه قرارداد مستقل پروژه یابی و مطالعه  فرصت سرمایه گذاری صنعتی  برای  هفت  استان کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ،  لرستان ، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد و اردبیل کرده است .

منصور معظمی تصریح کرد : در این مطالعات ضمن شناسایی فرصت های توسعه زنجیره ارزش در رشته صنعت های حائز اولویت در هر منطقه و استان های مورد نظر و برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مختلف ملی و استانی ، نسبت به بازدید از صنایع استان و استفاده از دیدگاه های خبرگان صنعت اقدام کرده است تا در نهایت  ضمن شناسایی فرصت های سرمایه گذاری ، مطالعات امکان سنجی ومقدماتی برای برخی از طرح های صنعتی منتخب صورت گیرد .

معظمی افزود : در این فرایند ، ایدرو  در نظر دارد از طریق فراخوان و ارائه طرح ها به مراجع استانی ، نسبت به مشارکت با بخش غیر دولتی جهت اجرای طرح ها اقدام و در اجرای چند طرح منتخب که در چارچوب صنایع هدف سازمان از جمله صنایع حمل ونقل، صنایع نوین و نفت وگاز و پتروشیمی  مشارکت خواهد کرد .

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو همچنین  با اشاره به  برخی محدویت های قانونی و مالی  ناشی از عدم بازگشت منابع حاصل از واگذاری شرکت ها و عدم تخصیص منابع بودجه عمومی گفت :  حدود ۴۵ درصد از پروژه های سرمایه گذاری ایدرو ، در مناطق محروم کشور واقع شده و در دست اجرا است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا