انرژیصوت

ایران بکرترین کشور برای تولید انرژی های نو + صوت

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایران بکرترین کشور برای تولید انرژی های نو و تجدید پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا صالحی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: افزایش نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از مهمترین مطالبات فعالان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته هشت درصد از قبوض پرداختی مردم صرف خرید تضمینی برق تجدیدپذیر شده است، اظهارداشت: کرمان، یزد و اصفهان از مکان های مناسب برای سرمایه گذاری جهت تولید برق خورشیدی است.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه خراسان شمالی برای تولید برق بادی از مزیت مناسبی برخوردار است، ادامه داد: صنعت تولید برق تا زمانی که مشکلات اقتصاد برق رفع نشود از انرژی های تجدید پذیر شکوفا نخواهد شد.

وی همچنین گفت: برخی در کشور معتقد هستند با تولید برق از گاز می توان برق ارزان تری به دست آورد در حالی که نرخ سوخت برای تولید برق در نیروگاه ها ارزان و در عین حال غیرواقعی است.

صالحی با اعلام این مطلب که ۶۰ هزار مگاوات معادل ۶۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی های تجدیدپذیر ظرفیت سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، افزود: دولت یازدهم به انرژی های تجدیدپذیر توجه بیشتری داشته است.

وی اظهارداشت: اقدامات زیادی با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و همینطور اعتبار اختصاص یافته برای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در حال انجام است تا صنعت انرژی های نو بیش از پیش در مملکت ترقی کند.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ادامه داد: پیشنهاد می شود در این خصوص نرخ خرید تضمینی انرژی های تجدیدپذیر ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: بدون شک با تحقق این مهم و تخصیص کامل بودجه اختصاص یافته خیال سرمایه گذاران حوزه انرژی های نو و تجدیدپذیر آسوده تر خواهد شد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا