امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

شورایعالی کار با حضور شریعتمداری برگزار شد + صوت

 

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: نخستین نشست شورای عالی کار روز سه شنبه با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس این شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرامرز توفیقی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش مبسوطی در زمینه اشتغال، دستمزد و غیره از سال ۹۱ تا ۹۷ در این جلسه ارائه شد، افزود: طبق گزارش آخرین نشست شورای عالی کار عقب افتادگی دستمزد کارگران از سبد معیشتی در بازه زمانی اسفندماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: بسته حمایتی که مقرر شده بود به کارمندان دولت و بازنشستگان با کمتر از سه میلیون تومان درآمد در ماه تعلق گیرد با نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز تعلق خواهد گرفت.

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار با بیان اینکه اقدام مزبورنوید مطلوبی به شمار می رود اما تحقق آن از وظایف اجتماعی دولت است، گفت: آنچه که در این میان بسیار مهم به نظر می رسد جبران معیشت کارگران است.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاهش قدرت خرید جامعه کارگری اشاره و بر تشکیل دومین نشست شورای عالی کار در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.

توفیقی بیان داشت: دومین نشست شورای عالی کار طی هفته آینده برگزار تا در زمینه دستمزد کارگران نتیجه نهایی اعلام شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سبد معیشتی خانوار کارگران در شرایط کنونی اقتصاد از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اسفند ماه سال گذشته به چهار میلیون تومان افزایش یافته است، یادآور شد: جامعه کارگری امروز به دلیل افزایش سرسام آور قیمت کالاها و دریافتی بسیار ناچیز حتی در تامین حداقل های زندگی با مشکلات جدی مواجه هستند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا