انرژی

عراق برای جبران کمبود برق از تحریم‌های ایران معاف شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به عراق معافیت ۴۵ روزه از تحریم‌های آمریکا داد تا به بغداد که با کمبود نیرو به خصوص در استان نفت‌خیز بصره مواجه است، اجازه دهد به پرداخت پول واردات گاز طبیعی و برق از ایران ادامه دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، هیثر نوئرت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما شاهد این بودیم که در تابستان عراق چطور کمبود برق داشت؛ این مشکل به خصوص در جنوب این کشور حادتر بود. ما این مشکل را درک کردیم و مطمئن هستیم که این معافیت به عراق کمک خواهد کرد کمبود برق در جنوب این کشور را محدود کند.

نوئرت حاضر نشد بگوید اگر بغداد واردات خود از ایران را به عنوان شرط معافیت کاهش دهد، آیا آمریکا معافیت ۴۵ روزه به عراق را تمدید خواهد کرد یا خیر.

همچنین بخوانید

وی گفت: من درباره تصمیمات یا اقداماتی که ممکن است در آینده نزدیک انجام بگیرد صحبت نمی‌کنم. تصور می‌کنم ۴۵ روز مهم است و ما به گفت و گو با عراق در این باره ادامه می‌دهیم.

بر اساس گزارش پلاتس، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد اما هشت مشتری نفت ایران از جمله چین و هند برای ادامه وارداتشان معافیت گرفتند. عراق برای واردات برق معافیت گرفت.

به گفته مقام دولتی عراق، این کشور هم‌چنان گاز طبیعی و برق از ایران وارد می‌کند و یک حساب بانکی برای پرداخت پول واردات ایران به دینار ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا