بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

روسیه قصد دارد اولین دستگاه خودپرداز غیرتماسی را راه‌اندازی کند

روسیه در نظر دارد تا اولین دستگاه خودپرداز غیرتماسی را ارائه دهد که تراکنش‌ها را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند انجام می‌دهد. این نوآوری درباره برداشت پول و انجام دیگر عملیات با استفاده از اپل‌پی، سامسونگ‌پی و اندرویدپی است. درواقع کاربران برای انجام عملیات بایستی تلفن همراه هوشمندشان را به پایانه‌ای که مجهز به ریدر ان‌اف‌سی است متصل کنند.

اسبربانک و بانک استاندارد روسیه به‌عنوان اولین بانک‌ها، این فناوری‌ را به‌صورت آزمایشی اجرا کردند و به نظر می‌رسد که بانک‌های دیگر این کشور هم در نظر داشته باشند که برای سال ۲۰۱۹، از دستگاه‌های خودپرداز غیرتماسی خود رونمایی کنند.

آلخی آکنورزین مدیر محصولات خرده‌فروشی کردیت بانک مسکو می‌گوید: «این روزها کارت صرفا یک قطعه پلاستیکی نیست و ابزار پرداخت به حساب می‌آید که می‌تواند به اشکال مختلف حلقه، تلفن و یا جا کلیدی درآید.»

او در ادامه می‌گوید: «معرفی ابزارهای بانکداری غیرتماسی یکی از روش‌های موفق توسعه سرویس‌های پرداخت به حساب می‌آید که به خوبی با اهداف این بانک در راستای ارائه راهکارهای پیشرفته و راحت برای انجام زندگی روزمره و کسب‌وکارشان مشتریان، منطبق است.»

به گفته مدیر محصولات کردیت بانک، بیش از ۸۰ درصد مشتریان بانک از انواع مختلف سرویس‌های پرداخت غیرتماسی استفاده می‌کنند.

بانک‌های روسی به این موضوع هم اشاره می‌کنند که این سرویس در اروپا و در ابتدا تاثیرات آنچنانی نداشت و مورد توجه قرار نگرفت. علی‌رغم اینکه اولین دستگاه خودپردازی که به افراد امکان انجام عملیات غیرتماسی را می‌داد در سال ۲۰۱۱ و در کشور اسپانیا عملیاتی شد ولی باید گفت که ۶ سال بعد و در سال ۲۰۱۷ بود که استفاده از این فناوری، با به‌کارگیری آن در بانک بارکلیز، به نقطه اوج خودش رسید.

منبع: Fintech Futures

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا