بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مدیرعامل ریپل: ریپل به‌دنبال جانشینی سوئیفت در شبکه بانکی است

ریپل لبز، استارت‌آپ بلاکچینی که از پول دیجیتالی آن معمولا به‌عنوان پروکسی برای دیگر پرداخت‌های ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود، روز به روز بر تعداد مشتریانش افزوده می‌شود؛ چراکه به گفته برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل این شرکت، شرکت‌های مالی به‌دنبال فناوری‌های سریع‌تر و به‌روزشده‌تری نسبت به شبکه بانکی سوئیفت هستند.

سوئیفت مخفف عبارت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی و سیستم آیبن هم به شماره حساب بانکی بین‌المللی گفته می‌شود که از هر دوی اینها توسط بانک‌ها، اشخاص و کسب‌وکارها برای ارسال و دریافت پول استفاده می‌شود و ریپل هم خیلی وقت است که سر زبان‌ها افتاده است.

فناوری بلاکچین به دلیل استفاده از فناوری دفاتر کل توزیع‌شده، نیاز به وجود سیستم استاندارد مرکزی را از بین برده است و امکان انتقال پول دیجیتالی را بدون نیاز به حساب‌های بانکی در بانک‌ها و موسسات مالی فراهم می‌کند. از طرفی، سوئیفت هم بیش از ۱۱ هزار مشتری در ۲۰۰ کشور دنیا دارد.

گارلینگ‌هاوس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در فستیوال فین‌تک سنگاپور امسال گفت: « تکنولوژی‌هایی که سوئیفت برای استفاده بانک‌ها توسعه داده است، مربوط به دهه‌ها قبل می‌شود و طی این مدت هیچ تکاملی پیدا نکرده و به‌روزرسانی نشده است. چند وقت پیش، سوئیفت گفته بود که به فناوری بلاکچین به چشم راهکاری برای نظام بانکی وابسته نگاه نمی‌کند. در حالی که بیش از ۱۰۰ نفر از مشتریان این شبکه با چنین حرفی مخالف هستند.»

گفته می‌شود که بیش از ۱۰۰ بانک و ارائه‌دهنده سرویس بانکی وجود دارد که روی شبکه ریپل فعالیت می‌کنند، مانند گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی ژاپن و استاندارد چارترد. مدیرعامل این شرکت در صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره کرد که گمانه‌زنی‌هایی که مبنی بر اتصال میان ریپل و سوئیفت وجود دارد، صحت ندارد و ریپل قصد دارد تا جای سوئیفت را در شبکه بانکی بگیرد.

منبع: Paymentssource

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا