بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آشنایی با سه برنده بخش هکسلریتور فین‌تک در فستیوال فین‌تک سنگاپور ۲۰۱۸

اداره پولی سنگاپور برندگان بخش هکسلریتور فین‌تک جهانی را، که یکی از بخش‌های فستیوال فین‌تک سنگاپور امسال است، مشخص کرد. این برندگان از میان ۲۰ فینالیستی انتخاب شدند که راهکارهایشان را در روز دموی فستیوال فین‌تک ارائه داده بودند.

درواقع اداره پولی سنگاپور پیش از برگزاری این فستیوال ۸۰ مسئله و مشکل مختلف را در چهار بخش اینشورتک، شمول مالی، رگ‌تک و ساپ‌تک مطرح کرده بود و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها خواسته بود تا برای رفع این مشکلات راهکارهای خودشان را ارائه دهند.

در همین راستا ۳۰۴ درخواست از بیش از ۴۰ کشور مختلف دریافت شد که در نهایت ۲۰ سولوشن به مرحله فینال رسیدند و در روز دمو، ۳ راهکار برتر انتخاب شدند و هر سه برنده جایزه‌ای به مبلغ ۵۰ هزار دلار دریافت کردند.

سه برنده این بخش عبارت‌اند از:

 

بتر ترید‌آف

این شرکت ارائه‌دهنده راهکار جامعی برای برنامه‌ریزی زندگی افراد به نام Aardviser است. این راهکار با استفاده از مدل‌های پیشرفته آماری و هوش مصنوعی به اشخاص برای اتخاذ تصمیمات مالی بهتر در آینده کمک می‌کند.

 

بیلیون گروپ

فناوری این شرکت آفریقای جنوبی، رمزی کردن ارزهای ملی از طریق فناوری بلاکچین است تا افراد بتوانند تراکنش‌های پرداخت بدون هزینه انجام دهند. این سیستم از گره‌های بلاکچینی تشکیل شده است و تراکنش‌ها مستقیما میان این گره‌ها پردازش می‌شوند؛ بدون اینکه سیستم مرکزی یا شخص واسطی درگیر ماجرا باشد و هیچ هزینه‌ای هم برای کاربر ندارد.

 

موزابی

این شرکت با همکاری موسسات مالی به کارآفرینان کم‌درآمدی که دانش اندکی در حوزه مهارت‌های پایه‌ای کسب‌وکار دارند کمک می‌کند تا این مهارت‌ها را از طریق یادگیری ماژولار به آنها ارائه دهد. مهارت‌های موردنظر از طریق ویدیوهای کم حجم، چت‌بات‌ها، آزمون‌ها و نظرسنجی‌های مختلفی به کارآفرینان ارائه می‌شود که هر کدام از اینها براساس فرهنگ‌های مختلف شخصی‌سازی می‌شود و قابلیت ارائه به زبان‌های بومی را دارد.

منبع: Singapore Fintech Festival

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا