ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فیس‌بوک همچنان حساب‌های کاربری مداخله‌گران سیاسی را حذف می‌کند

این طور که به نظر می‌رسد فیس‌بوک همچنان به حذف حساب‌های کاربری تحت تاثیر مداخلات و فعالیت‌های سیاسی کاربران ادامه می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شبکه اجتماعی فیس‌بوک که در چندماه اخیر از سوی نهادهای سیاسی و دولتی ایالات متحده آمریکا تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است، بنابراین بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده می‌توان دریافت که فیس‌بوک همچنان به حذف حساب‌های کاربری فعال در این پلتفرم ادامه داده است.

ناتانیل گلیشیر، مدیر بخش امنیت سایبری فیس بوک با انتشار پیامی در این خصوص خاطرنشان کرده است که ما به کمک فناوری هوش مصنوعی و همچنین بسیاری از متخصصان فنی و کاربران فیس بوک موفق شدیم که مداخلات و فعالیت‌های سیاسی را که توسط دولت روسیه حمایت شده است، را بررسی کرده و به این نتیجه برسیم که بسیاری از این حساب‌های کاربری در پلتفرم فیس بوک و اینستاگرام را حذف کنیم.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت the star، یک سال گذشته فیس‌بوک و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و گوگل به اتهام انتشار اخبار دروغین و کذب توسط نهادهای دولتی و نظارتی تحت فشارهای زیادی قرار گرفتند و بعد از آن موظف شدند که حساب‌های کاربری بسیاری را حذف کرده و جلوی فعالیت آنها را بگیرند.

در چند سال اخیر به خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی اتهامات زیادی به شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی در جهان وارد شد و با تعهد نمایندگان این شرکت‌های بزرگ موظف شدند که از این پس نظارت بیشتری بر فعالیت‌های کاربران و حساب‌های کاربری مشکوک و جعلی داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی مختلفی همچون توییتر، فیس‌بوک و گوگل نیز در این راستا مجبور و موظف شده‌اند که به مقابله با اخبار کذب و دروغین بپردازند و شفاف‌سازی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

چندی پیش بود که فیس‌بوک در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده آمریکا تعداد کثیری از حساب‌های کاربری را به اتهام مداخلات سیاسی و انتشار اخبار کذب و دروغین را از پلتفرم خود حذف کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا