اقتصاد کلان

تبعات نپیوستن به CFT چیست؟

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد که نپیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تحریم مالی تروریسم موجب می شود که آمریکا به هدف خود برای منزوی کردن کشورمان نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  المیرا اکرمی ؛ حمیده زرآبادیگفت: آمریکا خیلی درصدد است که ما را در جهان منزوی کند و ایران را کشوری نشان بدهد که خیلی قانونمدار نیست و کارهای غیرقانونی انجام می دهد و در مورد پولشویی اقداماتی را صورت می دهد. البته نکته این است که برخی هم در کشور با صحبت هایی که مطرح می کنند، با این جریان هم صدا می شوند.

وی در ادامه افزود: تصویب لایحه CFT در مجلس تا حدود زیادی نقشه های آمریکا را در مورد کشورمان بر هم زد و یکی از نتایج آن هم این است که دیگر نمی تواند از این موضوع بهره برداری کند.

همچنین بخوانید

زرآبادی عنوان کرد: خیلی ها می پرسند که اگر به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ملحق شویم، چه اتفاقی رخ می دهد و چه می شود که در پاسخ باید بگوییم برای سایر کشورهای عضو این کنوانسیون اتفاقی نیفتاده است و قرار نیست که این کنوانسیون اقتصاد ما و مبارزه با فساد را درست کند و قانونمداری و درست کردن وضعیت اقتصاد، اقداماتی است که باید خودمان انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نپوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اتفاقات ناخوشایندی را برای کشورمان و به خصوص تجار و دانشجویان به دنبال خواهد داشت، گفت: همچنین آمریکا به هدف خود برای منزوی کردن کشورمان نزدیک می شود و حتی می تواند به سایر کشورهای دنیا این موضوع را بقبولاند که ایران کشوری است که با تروریسم و پولشویی موافق است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نپیوستن به CFT اقتصاد کشورمان را متاثر می کند، اظهار داشت: زیرا کشور ما مجزا از دنیا نیست و در جهان امروز تمام حرکات و رفتارهای کشورها بر هم تاثیر می گذارد.

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا