بانکبانک و بیمه

تحلیل آخرین وضعیت قیمت دلار و طلا


روز گذشته و تنها ۱۲ ساعت بعد از اینکه ترزا می اعلام کرد موافقت وزیران کابینه خود را جلب کرده است دومنیک راب وزیر برگزیت در کابینه دولت انگلستان به دلیل همخوانی نداشتن این طرح با قول های انتخاباتی و به خطر افتادن تمامیت ارضی بریتانیا از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، دانیل هاینس ،تحلیلگر در ANZ بانک اعتقاد دارد وضعیت برگزیت باعث شده تا در حال حاضر توچه بازارها به مسایل ژئوپلتیکی معطوف شده و ما شاهد حمایت این وضعیت از تقاضای طلا باشیم.

به گزار رویترز،قیمت طلا در بازارهای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد داشت و به رقم ۱۲۱۵.۰۷ دلار در هر اونس مبادله می شد .در ابتدای مبادلات ما شاهد صعود طلا به بالاترین رقم قیمت یک هفته گذشته و ثبت ۱۲۱۶.۷۹ دلار در هر اونس بودیم.
طلا در بازار مبادلات آتی امرکیا بدون تغییر چندانی در سطح ۱۲۱۵ دلاری قرار داشت.
استفان اینس ،تحلیلگر در اواندا بانک اعتقاد دارد اگر دلار در رقم های فعلی باقی بماند و رشد بیشتری نداشته باشد می توان به افزایش تقاضای بیشتری برای طلا امیدوار بود.
شاخص ارزش دلار در بازار امروز و تا در زمان انتشار این گزارش در رویترز در سطح ۹۷ .احدی قرار داشت و فاصله چندانی با بالاترین رقم ۱۶ ماهه خود یعنی ۹۷.۶۹ واحد نداشت. دلار بهترنی رقم ۱۶ ماهه را در هفته گذشته ثبت کرده بود.
دلار ضعیفتر،وضعیت شاخص پوند و استرلینگ و همچنین هشدارهای تازه فدرال رزرو در مورد افزایش ریسک های جهانی رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ و ترکیب آنها تنش های سیاسی به نظر استفان اینس چشم انداز مناسبی را در برابر طلا قرار داده است.
همچنین سرمایه گذارن نگاه ویژه ای هم به تنش تجاری چین و امریکا دارند در حالیکه به نظر می رسد ۲ اقتصاد اول جهان در تلاشند تا اختلافات و تنش های تجاری خود را حل و فصل کنند.
وانگ تائو ،تحلیلگر در رویترز اعتقاد دارد که طلا برای کامل کردن چرخه افزایش قیمت خود که از سطح ۱۱۹۲ دلاری آغاز کرد ممکن است تا ۱۲۲۳ دلار در هر اونس رشد کند.
در بازار سایر فلزات گرانبها ،پالادیوم ۰.۳درصد افت داشت و به رقم ۱۱۵۳.۵۰ دلار در هر اونس رسید. این فلز روز گذشته رکورد ۱۱۷۸.۳۰ دلار را ثبت کرده بود.
پالادیوم در حال ثبت بیشترنی افزایش هفتگی قیمت از ۲۱ سپتانبر و رشد ۳ درصدی است،البته در صورت ادامه روند به شکل فعلی .
نقره با اندکی تعییر در زمان انتشار این گزارش در سطح ۱۴.۲۹ دلار قرار داشت و تا به اینجا مبادلات هفتگی نزدیک به ۱ درصد رشد قیمت ثبت کرده است.
پلاتین  0.1درصد افزایش قیمت داشت و به رقم ۸۴۲.۳۰ دلار در هر اونس مبادله می شد . پلاتی تا به اینجای مبادلات هفتگی نزدیک به ۱ درصد افت کلی قیمت داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا