بین الملل

نفت ششمین هفته متوالی افت قیمت را به پایان رساند

انتشار اخباری از تمایل جدی عربستان سعودی برای کاهش تولیدات نفت، قیمت‌ها را تقویت کرد، اما نگرانی‌های شدید در مورد افزایش عرضه جهانی، قیمت‌ها را پایین نگاه داشت.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، در یک جلسه پرنوسان، قیمت نفت خام اندکی افزایش یافت. قیمت‌های نفت با اخباری از این که اوپک در ماه آینده، در مورد کاهش تولید نفت خام، توافق می‌کند قیمت‌ها را بالا برد، اما نگرانی‌های شدید از عرضه بیش از حد در بازارهای جهانی، قیمت‌ها را پایین نگاه داشت.

 منابع آگاه  به رویترز خبر دادند که، بزرگترین تولیدکننده اوپک، عربستان سعودی، به دنبال  این است که تولیدکنندگان بزرگ جهان تولید نفت خام خود را ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا بازار تقویت شوند. این میزان نفت، ۱.۵ درصد تقاضای جهانی را تشکیل می‌دهد. اما تولیدکنندگان دیگر، من‌جمله روسیه، برای توافق در مورد کاهش تولیدات، بی‌میل هستند.

 قیمت هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد بالا آمد و به ۶۶.۷۶ دلار رسید.

 برنت این هفته سقوطی ۴.۶ درصدی را به ثبت رساند تا برای ششمین هفته متوالی افت کرده باشد.

 قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، بدون تغییر نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه، ۵۶.۴۶ دلار باقی ماند. قیمت نفت خام آمریکا در ابتدای معاملات جمعه جهش کرد و به ۵۷.۹۶ دلار رسید، سپس در اواخر معاملات تا قیمت ۵۵.۸۹ دلار سقوط کرد، و در نهایت در همان قیمت آغازین روز جمعه، کار خود را به پایان رساند.

 نفت خام آمریکا، طی هفته گذشته ۵.۶ درصد سقوط کرد تا ششمین افت هفتگی متوالی خود به ثبت رساند.

 وزیران اوپک، ۶ دسامبر در وین گرد هم می‌آیند تا با وجود رشد مازاد عرضه در بازارهای جهانی، در مورد سیاست تولید خود در ۶ ماه آینده، تصمیم‌گیری کنند.

 در هفته گذشته، تولید نفت خام آمریکا به رکورد جدیدی رسید و تا ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت. رکورد زدن تولید نفت خام باعث شد تا میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا هم با بیشترین رشد هفتگی خود در بیش از ۲ سال اخیر، روبرو شوند.

 بیکر هیوگز، در گزارش خود که به دقت توسط سرمایه‌گذاران دنبال می‌شود، اعلام کرد که در هفته گذشته، شرکت‌های انرژی آمریکایی ۲ حلقه به تعداد چاه‌های نفت فعال اضافه کرده‌اند تا مجموع آنها را به ۸۸۸ حلقه برسانند.

 این تعداد چاه‌های فعال، بالاترین سطح آن از مارچ ۲۰۱۵ تا کنون است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا