صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

هیچ نگرانی بابت تامین گوشت مرغ وجود ندارد

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: هیچ نگرانی بابت تامین نیاز داخلی به گوشت مرغ در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

برومند چهار آئین در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون ۱۴۷ میلیون قطعه جوجه از سن یک تا ۴۲ روزه در اقصی نقاط کشور در حال پرورش است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: قیمت مرغ زنده درب مرغداری این روزها بطور متوسط هفت تا هفت هزار و ۱۰۰ تومان است که البته با قیمت کارشناسی، منطقی و منصفانه ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو تفاوت دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: قیمت منطقی هرکیلو مرغ زنده در درب مرغداری باید هفت هزار و ۴۸۰ تومان باشد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا مرغ زنده به ازای هرکیلو ۵۰۰ تومان کمتر به کشتارگاه عرضه می شود، افزود: کاهش ۲۰ درصدی تقاضا طی ماه های مهر، آبان و آذرموجب شده مرغ نتواند قیمت واقعی خود را پیدا کند.

چهار آئین در ادامه اظهارداشت: قیمت مرغ آماده طبخ به ازای هر کیلو هم اکنون در بازار خرده فروشی بطور متوسط ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که منطقی و معقول به نظر می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قیمت نهاده های مورد نیاز تولید گوشت مرغ امسال نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: برای مثال کنجاله سویا سال گذشته هزار و ۴۸۰ تومان بوده که با احتساب رشد ۸۰ درصدی هم اکنون به دو هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.
وی تصر یح کرد: ذرت و داروها و مکمل های مورد نیاز تولید مرغ به ترتیب نسبت به سال گذشته ۴۷ و ۸۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

چهار آئین گفت: قیمت مرغ زنده با توجه به افزایش نهاده های مورد نیاز تولید هنوز مطلوب تولید کنندگان نبوده باید ۴۸۰ تومان به ازای هرکیلو به بهای مرغ اضافه تا قیمت برای استمرار تولید منطقی شود.

وی در ادامه یادآور شد: بر اساس منطق و الزامات اقتصادی برای استمرار تولید گوشت مرغ در کشور باید منافع مشروع، عرفی و قانونی تولید کنندگان در نظر گرفته شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا