امور زیربناییتعاون و اشتغال

بوم گردی فرصتی مغتنم برای اشتغال افزایی

یک کار آفرین در حوزه بوم گردی گفت: بوم گردی فرصتی مغتنم برای اشتغال افزایی، کاهش مهاجرت روستایی، تقویت ارتباطات فرهنگی، درآمدزایی، رونق تولیدات محلی، صنایع دستی و موارد مشابه در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی منیر تقدیسی در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد افزود: اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به اقلیم زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول فراهم می سازد.

وی همچنین اظهارداشت: بوم گردی از جمله کسب و کارهای مهمی که می تواند به سهولت و با سرمایه کم فرصت های شغلی بسیار زیادی در جامعه ایجاد کند.

همچنین بخوانید

این کار آفرین در حوزه بوم گردی گفت: اقامتگاه های بوم گردی امروز به شدت مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: برای جذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی به این اقامتگاه ها روش های مختلفی وجود دارد که طراحی سایت، استفاده از پیام رسان های اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان، حضور در نمایشگاه ها و همایش ها از جمله این موارد است.

کارشناس و مشاور کارآفرینی دیگری در این برنامه گفت: بحث گردشگری به خصوص بوم گردی در کشور با توجه به وجود اقلیم های گوناگون و جاذبه های متنوع باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

حسین نوری افزود: این صنعت در ساختار اقتصادی کشور از حیث اشتغال، درآمدزایی، کاهش نرخ بیکاری، خلق ثروت، پویایی اقتصادی و بسیاری موارد دیگر نقش آفرین است.

وی ادامه داد: ایران دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است بنابراین اقامتگاه های بوم گردی جدا از اشتغال، تقویت اقتصاد محلی و مواردی از این دست در معرفی جاذبه ها، فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی، هنرهای سنتی، موسیقی، غذا و غیره در کشوربسیار حائز اهمیت هستند.

برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۸ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و نازنین کتابچی» با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یک کسب وکار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا