صنعت، معدن، تجارت

تولید مواد غذایی در ایران کار راحتی نیست

یک فعال در حوزه صنعت غذا گفت: تولید محصولات غذایی در ایران یک کار ساده و راحتی نیست بلکه بسیار سخت و طاقت فرساست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جواد کریمی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: این محصولات با نظارت و کنترل سرسختانه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد در کشور تولید می شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه مردم به نشان سیب سلامت و علامت استاندارد مندرج بر روی محصولات غذایی اطمینان داشته باشند، اظهار داشت: مراحل دریافت این دو نشان کار ساده و راحتی نیست بلکه تلاش ها و دقت های زیادی را می طلبد.

همچنین بخوانید

این فعال در حوزه صنعت غذا گفت: افراد برای ورود به صنف تولید محصولات غذایی ضمن بهره مندی از دانش کافی باید از وجود مشاوران مجرب در این حوزه استفاده کنند چرا که تامین مواد اولیه و ملزومات بسته بندی در ایران بسیار مشکل است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه صنعت غذا یک صنعت مادر است، افزود: دانش فنی صنعت مزبور حیطه گسترده ای را شامل می شود.

کریمی بیان داشت: لازمه موفقیت در صنایع غذایی داشتن تیم قوی به منظور تهیه ماشین آلات مناسب، یافتن منابع خوب مواد اولیه، بازاریابی، فروش و بسیاری موارد دیگر است.

وی گفت: هزینه های تولید یک واحد صنایع غذایی تحت نظارت استاندارد های ایران بسیار بالاست بنابراین علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این صنف باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

این فعال در صنعت غذا افزود: تمامی مواد اولیه موردنیاز صنایع غذایی در ایران تولید نمی شود بلکه بسیاری از ادویه جات از خارج وارد و در داخل مورد فرآوری قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید سویا در داخل نه جوابگوی نیاز پروتئین و نه روغن است، اظهارداشت: هم اکنون قسمت اعظم این محصول از محل واردات تامین می شود.

کریمی یادآورشد: تاکید دولت از سال گذشته بر اینکه دانه روغنی سویا بصورت کامل وارد تا در داخل روغن کشی شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا