صنعتصنعت، معدن، تجارت

توجه به آموزش و توانمندسازی نیروها در ایزوایکو ستودنی است/ اقتصاد علم محور را باید سرلوحه قرار دهیم

معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت با هیئت همراه از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید به عمل آورد و در جریان طرح‌ها و برنامه‌های این مجتمع صنعتی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، «برات قبادیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه‌ی این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: برای من این فرصت بسیار مغتنم بود که از مجتمعی بازدید کنم که اهمیت دانش و فناوری را درک کرده و باوجود داشتن ۵۲۰۰ نفر پرسنل سرپاست و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: کارهایی که اساساً با فناوری سرو کارد دارد را نمی‌توان به‌صورت سنتی اداره کرد و این موضوع به‌درستی در ایزوایکو درک شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: کمتر جایی در کشور ما وجود دارد که درزمینه‌ی آموزش از «ایزو» استفاده کند؛ اما این موضوع در ایزوایکو رعایت می‌شود که بسیار اهمیت دارد.

قبادیان بابیان اینکه وظیفه‌ی وزارت صمت آموزش آکادمیک نیروها نیست، گفت: در کشور دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که به تربیت نیروهای متخصص می‌پردازد پس‌نیازی به ورود این وزارت به این حوزه نیست؛ اما وزارت صمت وظیفه‌ی توانمندسازی نیروها را بر عهده دارد، البته این مهم نیازمند وجود بستری مناسب است که امروز در ایزوایکو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آفت‌های مدیرت در کشورمان عدم استفاده از نیروهای توانمند است، خاطرنشان ساخت: انسان‌های بزرگ از استفاده کردن از افراد توانمند واهمه‌ای ندارند و من معتقدم که دکتر رضائیان یکی از این افراد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متأسفانه ما برای اداره‌ی کشور از ظرفیت‌های علمی استفاده نکرده‌ایم و این موضوع باید اصلاح شود چراکه در دنیای رقابتی امروز بدون استفاده از تخصص و افراد توانمند نمی‌توان در رقابت باقی ماند.

قبادیان تصریح کرد: معتقد هستم که ایزوایکو مسیری را که باید پیداکرده است و به‌خوبی در این مسیر پیش می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به منابع محدود نفتی، گفت: با توجه به اینکه منابع نفتی پایان‌پذیر است؛ ما باید از اقتصاد تک‌محصولی عبور کرده و اقتصاد علم محور را سرلوحه قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باعث خرسندی است که در این مجموعه آموزش‌های استاندار انجام و مهم‌تر از آن ارزیابی دقیقی نیز صورت می‌پذیرد.

قبادیان در ادامه بابیان اینکه الگویی را با عنوان «تاپ» ارائه کرده‌ایم که می‌تواند برای کمک به صنعت بسیار راه گشا باشد گفت: در این الگو افراد دانشگاهی بر اساس نیاز صنعت و مشکلاتی که وجود دارد اقدام به نوشتن پایان‌نامه‌های تحصیلی می‌کنند و با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات مجتمع‌های صنعتی حل خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در این الگو، طرح استفاده از نخبگان دانشگاهی (کارشناسی ارشد و دکترا) که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند در چنین مجموعه‌هایی وجود دارد که می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد

وی افزود: در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی را با ستاد مشترک نیروهای مسلح به امضا رسیده و زیرساخت‌ها فراهم‌شده است اما لازم است که این موضوع با مقام معظم رهبری مطرح و موافقت ایشان را نیز کسب کنیم.

قبادیان در پایان گفت: معتقدم که طرح تاپ می‌تواند صنعت کشور را متحول کند.

منبع : خبرگزاری موج

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا