بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

همکاری روسیه و آزمایشگاه بلاکچین ایران برای توسعه یک شبکه ایرانی مشابه سوییفت

با همکاری کشورهایی که همچنان در برجام باقی مانده‌اند ازجمله اعضای اتحادیه اروپا و روسیه قرار شد تا شبکه‌ای مشابه سوییفت ایجاد شود تا مبادلات مالی این کشورها با ایران از طریق آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام شبکه اخبار آر بی کی روسیه، اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه یک توافق همکاری با آزمایشگاه بلاکچین ایران که یکی از سازمان‌های متخصص در زمینه بلاکچین و مسوول معرفی فناوری دیجیتال به اقتصاد این کشور است، به امضا رسانده است.

همچنین بخوانید

این شبکه افزود یوری پریپاچکین، رییس اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه گفت: «تجربه و تخصص شرکتش می‌تواند در ایران که وضعیت به علت قطع سوییفت پیچیده‌تر از روسیه است، مورداستفاده قرار بگیرد.»

پریپاچکین خاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعات ما، توسعه فعال یک شبکه ایرانی مشابه سوییفت در حال حاضر در حال انجام است. ابزارهای رمزنگاری اقتصادی می‌تواند کاملا به‌طور موثر برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده شود و به همین دلیل است که از این پتانسیل باید در این موقعیت ژئوپلتیکی کنونی استفاده کرد.»

در اوایل ماه نوامبر، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران اعلام کرده بود که تهران از گزینه‌های بانکی جایگزین به دنبال قطع سوییفت استفاده خواهد کرد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا