بانکبانک و بیمه

مسکن ۸۳ درصد گران شد


براساس آخرین آمار منتشر شده در میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در ماه مورد بررسی نسبت به مهر ماه سال قبل رشد بیش از ۸۳ درصدی داشته است؛ به علاوه در مهر ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۹۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که متوسط هر متر مربع واحد مسکونی فقط ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزات راه و شهرسازی، در مهر ماه سال جاری ۹ هزار و ۵۶۱ فقره معامله مسکن به ثبت رسیده که نسبت به ماه قبل با کاهش ۹.۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با اُفت ۳۲.۶ درصدی روبرو شده است.

به علاوه میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در ماه مورد بررسی نسبت به مهر ماه سال قبل رشد بیش از ۸۳ درصدی داشته است؛ به علاوه در مهر ماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۹۵ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که متوسط هر متر مربع واحد مسکونی فقط ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده است.
 
قیمت مسکن ۸۳ درصد رشد کرد/ ادامه کاهش تعداد معاملات
 
این در حالی است که ماه گذشته نیمی از معاملات مسکن در منطقه ۶ پایتخت (۵۴.۱ درصد) انجام شده که سهم مناطق ۲، ۵ و ۴ تهران ۳۵ درصد که در سال گذشته به عنوان سرریز جمعیتی پایتخت با استقبال خوبی مواجه شده بود، هم اکنون با کاهش ۵۰ درصدی معاملات روبرو شده است.
بر این اساس، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۲ در مهرماه امسال (متری ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) نسبت به مهر ماه سال قبل (متری ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) حدودا ۲ برابر (۹۳.۷ درصد) شده، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در برخی نواحی منطقه ۲ این رشد قیمت تا سه برابر و تا متری ۳۰ میلیون تومان بوده است.
 
قیمت مسکن ۸۳ درصد رشد کرد/ ادامه کاهش تعداد معاملات
 
همچنین از دیگر مناطق گران قیمت منطقه ۲ تهران واقع در شهرک غرب می‌توان واحد‌های آپارتمانی نوساز بزرگ متراژ (۱۵۰ تا ۱۶۰ متری) را با متری ۲۹ میلیون تومان خریداری کرد. 
به نوشته میزان، بر اساس اعلام این دفتر، میانگین هر متر واحد مسکونی در منطقه ۵ در حالی مهر ماه سال گذشته ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود که در مهر ماه امسال با رشد بیش از دو برابری (۱۰۴.۸ درصد) به متری ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا