خودروصنعت، معدن، تجارت

نبود امکان تحویل خودرو‌های پیش فروش شده

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دبیر انجمن قطعه سازان گفت : به دلیل مشکلات، صنعت قطعه سازی نمی‌تواند نیاز خودروسازان را تامین کند، بنابراین امکان تحویل خورو‌های پیش فروش شده وجود ندارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، آرش محبی نژاد افزود: امروز اگر هرچه سریعتر فکری برای صنعت قطعه سازی نشود در هفته آینده شاهد بحران جدی خواهیم بود.

نبود امکان تحویل خودرو‌های پیش فروش شدهوی گفت: در صنعت قطعه سازی حدود ۵۵۰ هزار نفر مشغول به کار بوده اند که با احتساب ۱۵۰ هزار نفر شاغل در شرکت های خودروساز می توان گفت، صنعت خودرو در کشور حدود ۷۰۰ هزار نیروی به کار دارد که از این تعداد فقط در صنعت قطعه سازی در سه ماه گذشته حدود سی هزار نفر نیرو بصورت مستقیم تعدیل و حدود ۷۰ هزار نفر در حالت تعلیق به خانه رفته اند و منتظر بهبود شرایط برای بازگشت به کار هستند.

محبی نژاد افزود: حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان طلب قطعه سازان از شرکت های خودرو ساز است که ۵ هزار میلیارد آن مطالبات معوق است و این بدهکاری خودروسازان و نبود نقدینگی در شرکت های قطعه ساز باعث شده تا بین ۷۰ تا ۱۰۰ واحد تولیدی بطور کامل تعطیل شود این یعنی اینکه ما از خط قرمز عبور کرده ایم .

وی گفت: قطعه سازی امروز در کشور ۴ مشکل عمده دارد که هرچه سریعتر ظرف یک هفته آینده باید از طرف دولت و مسئولان رفع شود، نخست اینکه چون قیمت خودرو دستوری است و افزایش پیدا نکرده حالا قطعه ساز با رشد بیش از حد قیمت ها در تولید مواجه است، دوم اینکه نقدینگی به شدت پایین آمده و برای تولید تیراژ مشابه سال گذشته باید سه برابر نقدینگی داشته باشیم که متاسفانه با عدم وصول مطالبات از شرکت های خودروساز این مهم میسر نشده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا