بورسفرابورس

« اخزا ۷۰۷ » به تابلو بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس آمد

معاملات فرابورس ایران در بیست‌و‌هفتمین روز از آبان ۱۳۹۷ با نقل و انتقال ۸۲۴ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال پیگیری شد که همزمان با این دادوستدها شاخص کل نیز با افت ۳۱.۵ واحدی در سطح ۱۸۸۰ واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری به ترتیب میزبان تغییر مالکیت ۱۳۶ و ۳۱۲ میلیون سهم به ارزش معاملاتی ۵۱۵ و ۱۱۴۰ میلیارد ریال قرار گرفتند.‌ در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز سهامداران ۳۵۹ میلیون سهم را به رازش ۸۱۱ میلیارد ریال دست به دست کردند.

در بازار امروز در این سه بازار شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حافظ، صنعت و تجارت آداک، آتیه داده پرداز، قند ارومیه و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان بودیم. در سمت مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حکمت صبا، توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و شیر پاستوریزه پگاه گلستان بازگشایی شدند.

روز جاری در حالی که در دقایق ابتدایی معاملات شاخص کل فرابورس با رشد مواجه شد اما در ادامه بازار رو به نزول گذاشت و در نهایت ریزش ۱.۶۵ درصدی را تجربه کرد. نمادهای «مارون»، «ذوب»، «زاگرس»، «هرمز» و «ارفع» در حالی تا سطح ۱۴ واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند که نماد «کگهر» و «میدکو» تا سطح ۷ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشته و از ریزش بیشتر آن جلوگیری کردند.

نماد معاملاتی شرکت سنگ‌آهن گهر زمین که روز گذشته در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد، نخستین نمادی بود که با بیشترین رشد قیمت تا سطح حداکثر ۵ درصد در معاملات امروز روبه رو شد و بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس به جا گذاشت.

نمادهای «ذوب» و «شبصیر» نیز دو نماد پربیننده در معاملات امروز فرابورش بودند که نماد نخست با افت و دومی با رشد قیمت دادوستدهای امروز خود را در بازار سهام فرابورس خاتمه دادند.

همچنین نماد سهامی ذوب‌آهن با خرید و فروش ۱۶۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۴۱ میلیارد ریال بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات را در میان سایر نمادهای فرابورسی به خود اختصاص داد.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز با دادوستد ۱۷ میلیون ورقه به ارزش ۲۰۴۶ میلیارد ریال معاملات امروز را به سرانجام رساند. در این بازار اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با ریزش مواجه شد و در دامنه قیمتی ۳۵۹ هزار تا ۵۹۸ هزار ریال دادوستد شد. در بازار اوراق با درامد ثابت نیز امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۷» برای نخستین بار عرضه و هر ورقه آن ۸۲۸ هزار ریال کشف قیمت شد. تاریخ سررسید این اوراق ۲۷ شهریورماه سال آینده است.

امروز همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نقل و انتقال ۱۱ میلیون ورقه به ارزش ۲۳۹ میلیارد ریال را در پایان بازار امروز تجربه کردند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا