بورسبورس اوراق

دو شرکت سهم می‌فروشند / شاخص‌ها یکدست قرمز شدند

در روز سقوط آزاد شاخص‌ها، واگذاری سهام در شرکت‌های زیرمجموعه دو شرکت موضوع شفاف سازی‌ها بود. در این روز ۱۱ نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در دومین روز از هفته، افت شاخص ادامه‌دار شد و بازار سرمایه کشور ریزشی شدید را در همه شاخص‌های خود شاهد بود. طی این روز شاخص بورس تهران پنج هزار و ۲۶۱ واحد دیگر کاهش یافت و به سطح ۱۷۳ هزار و ۵۵۸ واحد رسید. «فولاد» بیشترین تاثیر را بر سقوط آزاد شاخص داشت. در پیام‌های ناظران بورس و فرابورس آنچه که از همه بیشتر به چشم می خورد٬ افزایش تعداد توقف‌های ناشی از نوسان ۲۰ درصدی نسبت به روزهای قبل بود. دو نماد نیز به منظور شفاف سازی درخصوص فروش سهام شرکت زیرمجموعه متوقف شدند. همچنین در پایان معاملات امروز دو نماد «قنیشا» متعلق به قند نیشابور و «وپست» متعلق به پست بانک به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن) به دلیل ارائه توضیحات در خصوص انتشار آگهی مزایده فروش سهام خود در شرکت حریر خوزستان متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که ۲۰.۱۲ درصد از سهام شرکت یاد شده را از طریق مزایده و به ارزش پایه ۱۰ میلیارد تومان به فروش خواهد رساند. گفتنی است این میزان تمام سهام «چکارن» در شرکت نامبرده است. شرایط فروش سهام نقد بوده و هر متقاضی باید به میزان ۱۰ درصد از مبلغ اعلام شده را به عنوان سپرده نزد شرکت واگذار کند.

دیگر نماد متوقف شده در روز جاری (وآداک) متعلق به شرکت صنعت و تجارت آداک بود که به دلیل شفاف سازی درخصوص تغییر قیمت ارائه شده برای عرضه عمده حدود ۱۰ درصد از سهام شرکت ایران ترانسفو٬ متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که درصدد است ۹.۹۹ درصد از سهام «بترانس» معادل ۳۷۵ میلیون سهم را به فروش برساند و به همین دلیل در نظر دارد تا قیمتی که پیشتر برای فروش هر سهم پیشنهاد داده بود را از ۷۸۰ تومان به یک هزار و ۴۰ تومان تغییر دهد. گفتنی است این شفاف سازی همزمان با اطلاعیه عرضه عمده این مقدار سهام در روز جاری منتشر شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا