امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

گندمکاران در حالت سردرگمی بسر می برند

 

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: متاسفانه کشاورزان در حال حاضر به دلیل تعلل در اعلام قیمت خرید تضمینی محصول گندم سردرگم و بلا تکلیف هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیقلی ایمانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طبق قانون محصولات مشمول خرید تضمینی باید تا پایان شهریورماه هر سال اعلام شود.

وی اظهارداشت: قانون گذار تکلیف همه در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی بویژه گندم را مشخص کرده است.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: طبق قانون هر سال باید گندم هم افزایش قیمت داشته باشد و هم به موقع نرخ تعیین و اعلام شود.

وی افزود: شوربختانه نه نرخ خریدتضمینی این محصول راهبردی افزایش پیدا می کند و نه نرخ به موقع اعلام می شود.

ایمانی در ادامه اظهارداشت: قانون گذار مبنای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم را شرایط اقتصادی حاکم بر کشور گذاشته نه نرخ جهانی و نه موقعیت کشاورزان خارج از مرزها!.

وی گفت: هر ساله طبق قانون مصوب مجلس دولت موظف به تعیین و اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات استراتژی مانند گندم تا پایان شهریور و مطابق با نرخ تورم است.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران افزود: متاسفانه دولت طی دو سال گذشته نه نرخ خرید تضمینی محصول گندم را افزایش داده و نه به موقع این نرخ را اعلام کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم هرساله از نرخ تورم عقب می‌افتد و این عقب افتادگی منجر به انباشته زیان کشاورزان و در نهایت تعدادی بیشتری از کشاورزان از چرخه تولید خارج می‌شوند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا