بانکبانک و بیمه

اهم اقدامات انجام شده بانک قرض الحسنه مهر ایران برای مناطق زلزله

در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی خود و به منظور رفع مشکلات هموطنان در منطقه زلزله زده کرمانشاه اقدام به ارائه خدماتی کرده بود که در سالروز این حادثه به منظور شفاف سازی عملکرد به اطلاع می رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ با زلزله ۷.۳ ریشتری در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ تَن از هموطنان کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ تَن نیز مصدوم شدند.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، آسیب کلی و جزئی دیدند.

در پی حادثه مذکور، بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای سیاست های مسئولیت اجتماعی خود در صبح حادثه، کامیون های حامل کمک‌های خوراکی خود را با هماهنگی فرمانداری شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به منطقه اعزام و میان هموطنان آسیب دیده، توزیع کرد.

این بانک همچنین در حوزه بهداشت و درمان به منظور بهبود شاخص های بهداشتی در مناطق زلزله زده غرب کشور، در جریان سفر دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انعقاد تفاهم نامه ای نسبت به ساخت خانه بهداشت در روستاهای کولسوند، کرکهرگ و سید احمد اقدام کرد که تا کنون پیشرفت ۹۰ درصدی در ساخت آن حاصل شده است.

شایان ذکر است، برای ساخت هریک از خانه های بهداشت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و جمعاً ۴.۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

همچنین ساخت فضاهای علمی و احداث مدارس در مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه از دیگر نیازهای اساسی بوده که براین اساس، بانک قرض الحسنه مهرایران، با رویکرد حمایت از تحصیل دانش آموزان در بازسازی مدارس روستایی این مناطق نیز مشارکت کرد.

در این راستا، ۳ باب مدرسه در روستاهای سوخور عبدی، بابارستم و ژاومرگ از توابع شهرستان گیلانغرب احداث خواهد شد که تا کنون پی ریزی آن انجام شده است.

شایان ذکر است، برای ساخت هریک از مدارس یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و جمعاً ۴.۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

از سوی دیگر نسبت به بازسازی و مقاوم سازی مدرسه ۸ کلاسه خلیج فارس شهرستان ثلاث باباجانی با اعتبار ۴ میلیارد ریال که از محل حقوق اهدا شده کارکنان بانک حاصل شده بود اقدام شد که تا کنون پیشرفت ۸۰ درصدی حاصل شده است.

همچنین به منظور کاهش آلام و مشکلات هموطنان آسیب دیده از زلزله ۲۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی به هموطنان پرداخت شده است.

از دیگر سو، طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری، ۹ شهرستان استان کرمانشاه مشمول امهال پرداخت اقساط (تنفس) شده اند که با محاسبات انجام شده تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده به هموطنان زلزله زده به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال، به مدت ۲ سال از بازپرداخت وام های خود معاف شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا