بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

معرفی استارت‌آپ تومن، بازیگر جدید عرصه پرداخت خرد

طبق آمارها حجم زیادی از تراکنش‌های روزانه عابربانک مردم به پرداخت‌های خرد اختصاص دارد و همچنان مشکل پرداخت پول خرد حین خرید و یا کرایه تاکسی به قوت خود باقی است. این موضوع یکی از چالش‌هایی است که فرصت برای استارت‌آپ‌ها به‌منظور حل مشکل را ایجاد کرده است.

تومن، یکی از این استارت‌آپ‌هاست که با یک کد کیو آر راه‌حلی برای پرداخت پول خرد در تاکسی و فروشگاه‌ها دارد. کاربر با نصب اپلیکیشن و شارژ حساب کیف پول الکترونیک می‌تواند پرداخت خود را ظرف چند ثانیه با اسکن کد QR انجام دهد. مزیت این روش این است که کاربر از معضل پول خرد آسوده می‌شود، اما تعالی آن زمانی است که خدمات‌دهنده‌های بیشتری به این کیو آرها مجهز باشند.

استارت‌آپ تومن چند ماهی است که کارش را در این زمینه شروع کرده و ۳۰ نفر پرسنل دارد. با چند هزار تراکنش روزانه این شرکت به‌سرعت در حال رشد و گسترش شبکه خود است و اعلام کرده که تا بهار سال آینده ۴ محصول دیگر همچون خدمات تسویه و درگاه پرداخت درون برنامه‌ای را نیز به سرویس خود اضافه خواهد کرد.

پرداخت‌های پول خرد نه‌تنها برای مردم دردسرساز است، بلکه برای بانک‌ها نیز سودی ندارد، زیرا هزینه تراکنش‌های خرد بیشتر از سودی است که نصیب بانک می‌کند. سوپرمارکت‌های زیادی نیز برای پرداخت خرد کارت عابربانک قبول نمی‌کنند، زیرا باید کارمزد پرداخت کنند.

منبع: کانال استارت‌آپ ۳۶۰

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا